דוברת צה"ל היוצאת, מירי רגב: "אם הייתי גבר, בכירי צה"ל היו מתייחסים אליי ברצינות"

"גולדה מאיר אמרה פעם לאחד משריה שלו היתה גבר, דבריה היו מתקבלים ביתר קלות" * דוברת צה"ל הקודמת, תת-אלוף במילואים רות ירון: "אליי התייחסו רק בפרמטרים מקצועיים"

בכירת הנשים במערכת הגברית ביותר במדינת ישראל סיימה (ג') אתמול את תפקידה. בטקס סיום תפקידה כדוברת צה"ל, טענה תת-אלוף מירי רגב, כי לו היתה גבר, היו הקצינים מתייחסים לדבריה ברצינות המתאימה. לדבריה, גורמים בצבא לא התייחסו לדברים ברצינות המתאימה, רק בשל היותה אישה.

"גולדה מאיר אמרה פעם לאחד משריה שלו היתה גבר, דבריה היו מתקבלים ביתר קלות. לעתים ידעתי שהדברים היו נשמעים טוב יותר באזניכם לו הייתי גבר, אחד מהחבורה", אמרה רגב לקצינים שנכחו בטקס סיום כהונתה כדוברת צה"ל, והדגישה: "אף פעם לא היססתי לומר הכל - מהבחינה המקצועית, כאמא וכאזרחית המדינה".

כשנכנסה רגב לתפקידה, לפני שנתיים, החליפה אישה אחרת - תת-אלוף במילואים רות ירון - האישה הראשונה שהיתה לחברה מלאה בפורום המטכ"ל. בראיון לגלי צה"ל אמרה ירון כי לא חשה בשוביניזם בקרב חברי המטה הכללי: "התחושה שלי הייתה שמתייחסים לדברים שלי רק בפרמטרים מקצועיים ולא על פי פרמטרים מגדריים - של אני אישה או לא".

ירון הוסיפה: "לכל תפקיד שאני מגיעה, אני מביאה את עצמי על כל מכלול תכונותיי - והן כוללות גם את עובדת היותי אישה. זוהי עובדה, זה לא דבר המשפיע על התפיסה המקצועית שלי כך או אחרת. השיפוט צריך להיות אמיתי או מקצועי. אם יש הרמת גבה, זה מעיד על האנשים עצמם, לא על המערכת", טוענת ירון.

ירון הדגישה כי בתקופה האחרונה חל שיפור משמעותי במעמד הנשים: "יש היום הרבה יותר נשים שפעם היו בתפקידים קלסיים לגברים - לא רק התפקיד של דובר צה"ל - שזה תפקיד שאותו מילאו כבר שתי נשים - זה הישג לצה"ל. היו עוד נשים בתפקידים של תת-אלוף ,כמו הצנזורית הראשית רחל דולב, וקצינת שלישות ראשית".