יחימוביץ' תוקפת את הרצוג על הסכמתו להפריט מעונות לחוסים

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) תקפה היום בחריפות את חברה למפלגה, שר הרווחה יצחק הרצוג. זאת, לאחר שהרצוג הסכים להפרטה נוספת של שני מעונות לילדים חוסים במסגרת תקציב המדינה, למרות שהתנגד לכך נחרצות בתקופה האחרונה.

הרצוג טוען כי הסכים לפיילוט עבור שני מעונות בלבד מתוך תשעת המעונות שביקש האוצר להפריט, אולם יחימוביץ' מציינת כי כבר הופרטו כ-50 מעונות דומים, ועל כן ההגדרה של פיילוט היא בגדר אחיזת עיניים.

גם גורמים במשרד האוצר מודים היום כי לא מדובר בפיילוט, אלא ב"הפרטה הדרגתית" שתחל ב-2008 עם שני מעונות ותמשיך ביתר המעונות כבר ב-2009.

"אני מאוכזבת מחברי למפלגה יצחק הרצוג על כך שהתקפל בנושא הפיילוטים. זו רמאות לשמה", אמרה יחימוביץ' בשיחה עם "גלובס". "יש עשרות פיילוטים במירכאות, החיים ונושמים בשטח בדמות מוסדות מופרטים, והכינוי פיילוט להפרטת שני מעונות היה יכול להיות בדיחה גרועה אלמלא היה כל כך עצוב".

לדבריה, "בשנה האחרונה הפעלנו בשקט מטה מאבק נגד הפרטת תשעת המעונות הנוספים שהאוצר ביקש להפריט, בהשתתפות החוג הכלכלי-חברתי של מפלגת העבודה, הורים לחוסים, עובדים במעונות וסתם אזרחים שאכפת להם. שר הרווחה נתן לנו להבין בשבועות האחרונים שבשבילו ההפרטה היא הרג ובל יעבור. לצערי הוא לא עמד בדיבורו, ואנחנו מתכוונים לחדש את פעילות מטה המאבק".

במשרד הרווחה מסבירים כי לראשונה נקבע כי הפעלת הפיילוט תתבצע על ידי גופים הפועלים ללא מטרות רווח, וכי הממשלה תבטיח שמירה של רצף טיפולי. סוכם כי ההפרטה תתבצע תוך ליווי מחקרי צמוד, פיקוח הדוק ושמירה על זכויות החוסים והעובדים.