בלחץ הקבלנים: מכרז הבנייה בנחלים חולק ל-5

אחד מהמכרזים הגדולים ביותר שהוציא המינהל בתקופה האחרונה, לחכירת מתחמים לבניית 896 יח"ד במתחם נחלים בפ"ת, פוצל ל-5 מכרזים בעקבות לחץ של קבלנים קטנים ובינוניים, שהובל בידי התאחדות הקבלנים.

המכרז, שלפי התוכנית המקורית היה אמור להיסגר היום (א'), חולק מחדש לחמישה מתחמים הכוללים מספר שונה של דירות (48, 116, 122, 140 ו-470 דירות). בזכות פיצל המכרז יוכלו גם קבלנים קטנים ובינוניים להשתתף במכרז על אדמות מושב נחלים, מדרום לצומת סירקין.

הקרקע עליה ייבנה הפרויקט היתה שייכת בעבר למושב, ובמסגרת הפשרתה לבנייה והעברתה לפ"ת, 27% מהקרקע הועברה לבעלות מושב נחלים. תאריך הסגירה החדש של המכרז נדחה ל-23 בספטמבר.

לדברי נשיא התאחדות הקבלנים, ניסים בובליל, "פיצול המכרז יאפשר תחרות הוגנת יותר ושילוב של קבלנים קטנים ובינוניים בבנייה במתחם, ובמקביל הכנסות המינהל יגדלו כתוצאה מהתחרות בין הקבלנים".

מינהל מקרקעי ישראל מסר בתגובה, כי הוועדה המקומית הכריזה על הקפאת הליכי תכנון ובינוי מאחר וברצונה לערוך שינויים בתוכנית הבינוי. "המינהל והעירייה סיכמו במשותף על הכנת תכנון משותף מול יזם אחד, במטרה לערוך מולו את שינוי הבינוי, אולם לאור הלחץ הציבורי הוחלט ביחד עם העירייה על חלוקה לחמישה מתחמים".

עוד מסר המינהל, כי המכרז למתחם המאוחד יצא עם מחיר מינימום של 100% מהערכת השמאי לשיווק לפי מתחמים, כך שלא היה נגרם כל נזק כספי. "השיקול של מיקסום הרווח ממכירת קרקע אינו שיקול בלעדי. הממשלה מנחה את המינהל לשווק ככל היותר קרקעות זמינות לבנייה למגורים, בכל אזורי הארץ".