"בועז יונה עשה את הכל בכדי למנוע את המפולת - לא מדובר פה בעבריין"

כך אומר עורך דינו של מנכ"ל חפציבה; "כל מעשיו נעשו מתוך המטרה החיובית הזאת. אם הוא הצליח או לא, אם הוא פעל בשכל או לא - זה כבר דבר אחר"

"בועז יונה עשה את הכל כדי למנוע את המפולת של חברת 'חפציבה', לגייס לטובתה כספים. הוא עשה כל מה שיכל כדי למנוע את התמונות של האנשים שנותרו ללא דירות" - כך אומר הבוקר לגלי צה"ל עורך דינו של מנכ"ל חברת הנדל"ן הקורסת.

עורך דינו של מנכ"ל חברת חפציבה, עו"ד יאיר גולן, מספר כי לבועז יונה הנמלט היו כוונות טובות: "חייבים להבין שהאיש הזה עשה הכל כדי להציל את החברות שלו ולהכניס אליהן כספים, לא להוציא מהן. כל מעשיו נעשו מתוך המטרה החיובית הזאת. אם הוא הצליח או לא, אם הוא פעל בשכל או לא - זה כבר דבר אחר".

"לא מדובר פה בעבריין שתכנן את מעשיו מראש. כשהוא היה בחו"ל נודע לו על הקריסה, ואז הוא לא חזר ארצה, מחששות ושיקולים דומים. אני לא יכול להפריך את הצגתו כאדם שניסה לא לעמוד בהתחייבויותיו, אבל הוא לא הדמות הדמונית שעשו ממנו בתקשורת. נכנסתי לפרשה הזאת בשלבים די מתקדמים שלה. אם הייתי נכנס קודם, יכול להיות שהיינו היום בסיטואציה שונה".

כזכור, יונה נתפס בסוף השבוע האחרון באיטליה, לאחר כמעט חודש מאז קריסתה של החברה והחיפושים אחריו. בית המשפט במילאנו האריך אמש בעשרה ימים את מעצרו של מנכ"ל קבוצת הבנייה "חפציבה", בועז יונה. המנכ"ל עצור בוורונה, וצפוי לעבור בתחילת השבוע למילאנו - שם יהיה עצור עד סיום הליך הסגרתו לישראל.

"לא ראיתי איתו פנים אל פנים ולא שוחחתי איתו באופן מלא מאז שנעצר. השלטונות באיטליה נוהגים בצורה מאוד מסורבלת. יש צורך לקבל אישור משופט בכדי לראות עצורים, ועד שכמעט הגעתנו העבירו אותו מקום. היום יום ראשון, אין שופטים, ולכן נצטרך לחכות עד מחר. שכרנו עורכת דין מקומית, שרק היא יכולה להופיע שבהליכים בבית המשפט באיטליה, ורק אז נוכל לתת תשובות מפורטת לגבי ההסגרה לישראל".