ראש לשכתו של הרב הראשי יונה מצגר הושעה מתפקידו

נגד הרב מאיר רוזנטל צפוי כתב אישום על מתן תעודות השכלה תורנית גבוהה כוזבות

נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, הישעה מתפקידו את הרב מאיר רוזנטל, ראש לשכת הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, החשוד בפרשת מתן תעודות השכלה תורנית גבוהה מזויפות לאנשי כוחות הביטחון. זאת, לאחר שהפרקליטות הודיעה על כוונתה להגיש נגדו כתב אישום. כך נודע ל"גלובס".

רוזנטל חשוד כי הקים מכללות ללימודים תורניים ברחבי הארץ, שהעניקו לכאורה לאנשי כוחות הביטחון תעודות השכלה תורנית גבוהה בעלות תוכן כוזב, שזיכו אותם בהטבות שכר משמעותיות, תוך מירמה כלפי הרבנות הראשית וגופי הביטחון.

החקירה בפרשה החלה באוקטובר 2006. רוזנטל חשוד בעבירות של קבלת דבר במירמה, קשירת קשר לקבלת דבר במירמה, זיוף וגניבה וכן הלבנת הון.

עם פתיחת החקירה, שקל הולנדר את השעייתו של רוזנטל ואף נערך לו שימוע. ואולם, לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, הוחלט שלא לנקוט נגדו בהליך של השעיה או העברה מתפקידו. כעת, בעקבות הודעת הפרקליטות על כוונתה להגיש נגד רוזנטל כתב אישום, נבחן הדבר בשנית.

במכתב ההשעיה לרוזנטל, טוען הולנדר, כי רוזנטל הציג לכאורה לרבנות הראשית מסמכים כוזבים ביחס להיקף הלימודים במסלולי הלימוד במכללות השונות, כך שנרשמו לתלמידים שעות לימדו רבות יותר מהשעות בפועל.

כמו כן, מציין הולנדר, כי בכדי לעמוד בדרישות נוהלי הרבנות, המציא רוזנטל, לפי החשד, אישורים כוזבים על לימודים תורניים קודמים של התלמידים.

לפי החשד, בשנים 99-2003 שילשל רוזנטל לכיסו כ-2 מיליון שקל, שהתקבלו בגין פעילותו במכללות השונות; וביצע פעולות שונות בכספים אלו בכוונה להתחמק מתשלום מס. הולנדר מציין כי למעשיו של רוזנטל נלווית חומרה יתירה בשל העובדה שמיוחסות לו עבירות מירמה רבות כלפי מוסד הרבנות הראשית.

בתגובה לכוונה להשעותו, טען רוזנטל כי המעשים המיוחסים לו נעשו קודם לכניסתו לתפקידו כראש לשכת מצגר. כן ביקש להימנע מהשעייתו עד לאחר השימוע שצפוי לו בפרקליטות מחוז ירושלים.

הולנדר ציין בתגובה שמדובר בעבירות חמורות בעלות היקף נרחב הנוגעות נגיעה ישירה לתפקידו הנוכחי. כן ציין, כי שקל העברתו לתפקיד אחר, אך לנוכח חומרת העבירות, אופי התפקיד והעובדה שמדבור במאות מקרים - החליט שלא לנקוט בצעד זה.