קו ההגנה הצפוי של מנכ"ל חפציבה בועז יונה: איני נוכל אלא איש עסקים שכשל

עורך דינו של יונה, יאיר גולן: "כשהוא היה בחו"ל נודע לו על הקריסה, ואז הוא לא חזר ארצה"; מבקש להתנות את חזרתו המהירה לארץ בכיבוד הסכם הממון שערך עם אשתו

"חייבים להבין שהאיש הזה עשה הכל כדי להציל את החברות שלו ולהכניס אליהן כספים, לא להוציא מהן. כל מעשיו נעשו מתוך המטרה החיובית הזאת. אם הוא הצליח או לא, אם הוא פעל בשכל או לא, זה כבר דבר אחר". כך אמר היום (א') עו"ד יאיר גולן, פרקליטו של מנכ"ל קבוצת חפציבה, בועז יונה, ביחס למעשיו של לקוחו.

גולן העריך שבועז יונה אינו צפוי להקשות על הליכי הסגרתו לישראל, ולפיכך יונה עשוי להיות כאן עוד לפני ראש השנה. עם זאת, מסתבר שיונה מבקש להתנות את חזרתו המהירה לארץ בכיבוד הסכם הממון שערך עם אשתו, תמר יונה.

אם יונה ינהל הליכים משפטיים נגד הסגרתו ויערער לערכאות גבוהות, עשויים הליכי ההסגרה להימשך גם כמה חודשים. מדבריו של עו"ד גולן ניתן להבין שקו ההגנה בו ינקוט הוא שיונה לא היה רמאי וגנב אלא איש עסקים שכשל.

גולן אמר היום, ש"לא מדובר בעבריין שתכנן את מעשיו מראש. כשהוא היה בחו"ל נודע לו על הקריסה, ואז הוא לא חזר ארצה, מחששות ושיקולים דומים". גולן הודה, עם זאת, שאינו "יכול להפריך את הצגתו כאדם שניסה לא לעמוד בהתחייבויותיו", אך טען ש"הוא לא הדמות הדמיונית שעשו ממנו בתקשורת".

גולן, מבכירי הסניגורים בירושלמים ומי שייצג בעבר את עופר מקסימוב, איציק מרדכי ואחרים, הצר על ש"הוכנס" לפרשה בשלב מתקדם שלה. "אם הייתי נכנס קודם, יכול להיות שהיינו היום בסיטואציה שונה", אמר.

גולן אמר, כי לא ראה את בועז יונה "פנים אל פנים ולא שוחחתי איתו באופן מלא מאז שנעצר". לדבריו, "השלטונות באיטליה נוהגים בצורה מאוד מסורבלת. יש צורך לקבל אישור משופט בכדי לראות עצורים, ועד שכמעט הגענו העבירו אותו מקום. ביום ראשון אין שופטים ולכן נצטרך לחכות עד מחר. שכרנו עורכת דין מקומית, שרק היא יכולה להופיע שבהליכים בבית המשפט באיטליה, ורק אז נוכל לתת תשובות מפורטת לגבי ההסגרה לישראל".

יונה נעצר ביום חמישי בערב כשבאמתחתו 45 אלף אירו, כמה אלפי דולרים ו-10,000 שקל. הוא נעצר עם אשתו כשהשניים חזרו למלון מארוחת ערב בעיירה קוסטלנואובו די גארדה שבצפון איטליה. ביום שישי הוארך מעצרו ב-10 ימים, כשהדיון מתקיים בהיעדרו. בשבת הוא הועבר מוורונה לוונציה.

מסלול הבריחה שלו החל יומיים לפני קריסת חפציבה, אז נסע לבוקרשט, כאשר אשתו והילדים נסעו לגרמניה. למרות כל הדיווחים וההערכות שהוא ברומניה, כבר ב-2 באוגוסט עבר יונה לאיטליה. שבוע אחר כך עברו אשתו וילדיו לאוסטריה ובהמשך הצטרפו אליו לאיטליה.

למרות שהשניים קיבלו סיוע מישראלי באיטליה, ובועז יונה גידל זקן צרפתי כדי לשנות את חזותו, הצליחה המשטרה המקומית וסנ"צ דרור אסרף, נציג משטרת ישראל בטורקיה, ללכוד אותם ע"י יירוט באמצעים טכנולוגיים של שיחות הטלפון שביצעה תמר מהסלולרי שלה. תמר יונה שוחררה לאחר שנעצרה, אולם במשטרה בוחנים האם ניתן לייחס לה עבירה של שיבוש הליכי משפט.

בישראל כבר הוגשה נגד בועז יונה בקשה לצו מעצר זמני לצרכי הסגרה (המכונה "צו מעצר בינלאומי"), המהווה מעין "הצהרת תובע", בה המשטרה מצהירה כי בידיה תשתית ראייתית לכך שיונה ביצע עבירות שעונשן המצטבר הוא 27 שנות מאסר. העבירות הן מירמה, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות מנהלים בתאגיד, קשירת קשר להונאה, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, חוק ני"ע, חוק המכר (אי-מתן ערבויות לרוכשי דירות), עבירות מס ועוד.