הח"כים יחימוביץ' ואלדד למבקר המדינה: "פיטורי זליכה - מסר קשה לחושפי השחיתויות"

יחימוביץ' ואלדד מבקשים מלינדנשטראוס להוציא צו הגנה למניעת הפסקת כהונתנו של זליכה

הודעתו של שר האוצר, רוני בראון, לא להאריך את כהונתו של החשב הכללי, לא יורדת מהכותרות. אחרי שמבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ובכירים נוספים יצאו נגד ההחלטה, משגרים היום (א') חברי-הכנסת שלי יחימוביץ' ואריה אלדד מכתב דחוף למבקר, כדי שיוציא צו הגנה למניעת הפסקת כהותנו של זליכה.

חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי-מפד"ל) שיגרו היום מכתב דחוף למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בבקשה להוציא צו הגנה שימנע את הפסקת כהונתו של ירון זליכה כחשב הכללי במשרד האוצר. "פיטוריו של זליכה יהיו מסר קשה לחושפי השחיתויות בשירות הציבורי שמצפים להגנה ממבקר המדינה", כתבו השניים ללינדנשטראוס.

כאמור, שר האוצר בר-און הודיע ביום ה' לחשב הכללי זליכה, כי יסיים את תפקידו באוקטובר הקרוב. כהונתו של החשב הכללי הייתה אמורה להסתיים במועד זה לאחר 4 שנים בתפקיד, אך בתחילת השנה הביע זליכה רצון להישאר בעמדת החשב מתוך "מחויבות להגן על הקופה הציבורית ממעשי-שחיתות", כלשונו.

בתגובה להודעתו של בר-און, אמר זליכה כי ההחלטה אינה חוקית ומונעת משיקולים זרים. "לא אתן לחבורת חשודים בפלילים להרתיע אותי מלהגן על הקופה הציבורית", הכריז זליכה.

פרקליטו של החשב, בועז בן-צור, אמר ששר האוצר אינו מוסמך לסיים את כהונתו של זליכה, כיוון שההחלטה בנושא נמצאת בידיה של הממשלה. בימים הקרובים צפוי זליכה לפנות לערכאות משפטיות, כדי למנוע את סיום העסקתו במשרד. תגובות נוספות באו מכיוונים של בכירים בצמרת, ביניהם מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

לינדנשטראוס: "אעניק הגנה מלאה לכל חושף שחיתות מדינה"

לינדנשטראוס כבר בחר צד בסכסוך. מבחינתו - הוא עם זליכה. "טרם קיבלתי פנייה מהחשב להגנה, אך אם זו תגיע - אטפל בה מיידית", אמר. עוד הבהיר המבקר כי יעניק הגנה מלאה לכל חושף שחיתויות במדינת ישראל: "מדובר בצעד הכרחי כדי להבטיח את טוהר המידות בשירות הציבורי".

גם השר אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) יצא כנגד ההחלטה שלא להאריך את כהונתו של החשב הכללי מתפקידו. לדבריו מדובר "בהחלטה אומללה, שמתבצעת בעיתוי אומלל". עוד אמר ליברמן כי זליכה הוא אחד האנשים הישרים והמוכשרים שעובדים בשירות הציבורי.