המשטרה חוקרת חשד לאי-סדרים כספיים ברשות שדות התעופה

זאת בעקבות תלונה שהגיש לפני כשבועיים מנכ"ל הרשות, גבי אופיר * חקירה ראשונית של התלונה העלתה חשדות נגד בכירים בנתב"ג

היחידה הארצית לחקירות הונאה פתחה בחקירה נגד בכירים ברשות שדות התעופה בחשד לאי-סדרים כספיים. זאת בעקבות תלונה שהגיש לפני כשבועיים מנכ"ל הרשות, גבי אופיר.

חקירה ראשונית של התלונה ובחינת הראיות שנאספו באגף החקירות והמודיעין במשטרה, העלו חשדות נגד בכירים בנמל-התעופה בן-גוריון. בשל כך ולאור העניין הציבורי הרב סביב נושא המינויים של משרות ציבוריות ברש"ת, החליט ראש אגף החקירות, ניצב יוחנן דנינו, להטיל את חקירת הפרשה על היחידה הארצית לחקירות הונאה.

הרקע לפרשה הוא המאבק בין המנכ"ל גבי אופיר, שהרשות מבקשת להדיחו, לבין יו"ר הרשות, עובדיה עלי.

מועצת רשות שדות התעופה, בראשות עובדיה עלי, החליטה להדיח את אופיר מתפקידו בטענות שונות, כשבראשן האשמה שהוא נוטה שלא להסתדר עם יתר המנהלים. אופיר טען מנגד, כי הסיבה היחידה להדחתו היא התנגדותו לכוונת עלי למנות מינויים פוליטיים ברשות.

יצויין כי מחר (ב) יקיים שר התחבורה, שאול מופז, שימוע לאופיר, זאת לאחר שמועצת הרשות החליטה להמליץ על הדחה.

ראשיתה של הפרשה לפני כ-3 שבועות, אז הודיעה מועצת הרשות שבכוונתה להזמין את אופיר לישיבת מועצה שנועדה להמליץ על הדחה. בעקבות פניה זו גייס אופיר את עו"ד אליעד שרגא. יחד ניסחו תביעות משפטיות כנגד שורה ארוכה של גורמים, בין השאר מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן נגדו הגיש תביעת דיבה, וכן שורה של בכירים ברשות, ביניהם מנהל שדה-התעופה בן-גוריון, זאב שריג; היועץ המשפטי של הרשות, אריה שחם; ואחרים, כנגדם הגיש תביעות אישיות.

במקביל הגיש אופיר תלונה למבקר המדינה, בדרישה לקבל הגנה כמי שחושף שחיתויות. המבקר החליט שלא להיעתר לדרישה זו. תלונה הוגשה גם ליועץ המשפטי לממשלה ולמשטרה.

בשבוע שעבר התערב גם משרד האוצר במערכת יחסים עכורה זו בטענה, ששורה של בכירים ברשות ובהם היועץ המשפטי, אריה שחם, מקבלים שכר ושעות נוספות שלא כדין.