שמחת הנהגים הייתה מוקדמת: המדינה מתנגדת לחניית רכבים בתחנות אוטובוס בשעות הלילה

הגישה ערעור על החלטת ביהמ"ש המחוזי לבטל קנס לרכב שחנה בתחנת אוטובוס בלילה

המדינה מבקשת למנוע חניית מכוניות בתחנות אוטובוסים גם לאחר שעות הפעילות של האוטובוסים. הדברים עולים מבקשת רשות ערעור שהגישה המדינה כנגד פסק דין של בית המשפט המחוזי בת"א, שזיכה נהג מעבירה של החניית רכב בתחום תחנת אוטובוס לאחר שעות הפעילות.

רון אהרונוביץ קיבל דו"ח על חניה בלתי חוקית בשעה 23:47, לאחר שהחנה את רכבו בתחנת האוטובוס ברחוב אבן גבירול. אהרונוביץ טען כי חנה במקום לאחר שגילה שבתחנה מוצב שלט, לפיו סיום השירות של האוטובוס הוא בשעה 23:10.

בית המשפט לעניינים מקומיים דחה את טענותיו, אך ערעור שהגיש לביהמ"ש המחוזי התקבל. המחוזי קבע כי מהוראות המחוקק הנוגעות לתחנות אוטובוסים לא היה בכוונתו להגביל את הפעילות בתחומי תחנות האוטובוסים לאחר שעות הפעילות.

לדברי המחוזי, תכלית החקיקה מתיישבת להפליא עם אחריותה של עיריית ת"א לדאוג למקסום מקומות החניה בעיר. המחוזי קבע כי התרת החניה בתחומי תחנות האוטובוסים לאחר שעות פעילות הקווים תגשים את התכלית הזאת, מבלי לפגוע בפעילות קווי האוטובוסים או בבטיחות הנוסעים העולים והיורדים.

המדינה טוענת בבקשת הערעור כי אין לחנות בתחנת אוטובוסים באופן גורף. לטענתה, התנגדותה נובעת מטעמים של שמירה על ביטחון הנוסעים בתחבורה הציבורית ועל ביטחון המשתמשים בכביש.

עוד אומרת המדינה, כי אם יינתן אישור לחנות בתחנות האוטובוסים לאחר שעות הפעילות - הרי שלא כל הנהגים יזיזו מהתחנה את רכבם לפנות בוקר בטרם תתחיל פעילות התחבורה הציבורית, ובכך ייווצר סיכון מיותר.

לטענת המדינה, פסק הדין של המחוזי הוא בעל השפעות רוחביות כלל ארציות, והדבר מטיל על האזרח ועל הרשויות נטל בלתי סביר שאינו מאפשר את יישומו.