אמנים דורשים מאקו"ם מידע: חשש שהיא מעלימה מאיתנו תמלוגים

16 אמנים, בהם עמיר בניון, מבקשים לחייב את אקו"ם לגלות מסמכים המתעדים גביית תמלוגים

16 אמנים חברי אקו"ם, ובהם עמיר בניון, אבי בניון ושרון הולצמן, מבקשים מבית המשפט המחוזי בת"א מבקשים לחייב את אקו"ם להיענות לדרישתם לגלות מסמכים המתעדים את התמלוגים שאקו"ם גובה עבורם. מדובר בתביעה נוספת של אמנים נגד אקו"ם, המעידה על סדק נוסף באמון שבין היוצרים למי שאחראית על תמלוגיהם.

באמצעות עוה"ד איתמר כץ ודוד קוגן ממשרד שקל ושות', מבקשים האמנים לחייב את אקו"ם לגלות מסמכים כמו הסכמי רישיון, דו"חות, מידע על תמורות בגין שימוש ביצירות ופירוט התמורות שהשאירה אקו"ם בידה מהשימוש ביצירות אלה.

לדבריהם, המסמכים והמידע שהם מבקשים הם "הדרך היחידה לבדוק את ההתחשבנות בין כל אחד מהם לבין אקו"ם, לוודא כי אקו"ם איננה מקפחת את זכויותיהם בתמלוגים שהיא משלמת ולקבל סעד במקרה בו יתברר כי זכויותיו של מי מהם קופחו". בדרך זו, הם מוסיפים, גם יוכלו לוודא מה גובה דמי הניהול המנוכים על ידי אקו"ם מהתמלוגים.

האמנים מפרטים בתביעה מספר מקרים המעוררים חשד לאי-סדרים חמורים בהתנהלות אקו"ם ולעיתים אף לכאורה מעשי מירמה של ממש, כגון מערכת כפולה של רישיונות, המאפשרת להסתיר מהאמנים חלק מהרישיונות המוענקים על-ידי אקו"ם לשימוש ביצירותיהם.

לדבריהם, אקו"ם דחתה את פניותיהם לקבל מסמכים, בהסתמך על סעיף בתקנונה, הקובע ש"לבעל מניות שאינו דירקטור לא תהיה הזכות לבדוק את ספרי החברה, חשבונותיה, או כל מסמך של החברה". טרם הוגש כתב הגנה. (ה"פ 999/07).