גאידמק תובע 30 מיליון שקל מהעיתונאי יוסי מלמן: "רודף אותי כי סירבתי להעסיקו"

גאידמק מבקש מביהמ"ש לאסור על מלמן בצו מניעה קבוע מלפרסם כנגדו דברי בלע ורשע

איש העסקים ארקדי גאידמק הגיש לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 30 מיליון שקל נגד העיתונאי יוסי מלמן. לטענתו, מלמן שם לו ליעד לרדוף אותו באופן אישי, להשמיצו ולהרע לו באמצעות פרסום כתבות מגמתיות ושקריות. זאת, לטענת גאידמק, בשל סירובו להיענות לבקשותיו של מלמן להעסיקו באחד מכלי התקשורת שבבעלותו או בשליטתו, לתרום כספים לגורמים המקורבים לו ולסייע לו בעניינים שונים.

גאידמק מבקש מביהמ"ש לאסור על מלמן בצו מניעה קבוע מלפרסם כנגדו דברי בלע ורשע; לאסור עליו מליצור עמו כל קשר, להטרידו או לאיים עליו; וכן לחייבו בפרסום התנצלות על עוגמת הנפש והנזק שנגרמו לו נוכח הדיבה שהוציא נגדו.

גאידמק טוען כי מלמן הפך לכתב ל"ענייני גאידמק", ובשנים האחרונות הוא "עוסק באופן אינטנסיבי, אובססבי, בהתחקות אחריו, בניהול חקירות נגדו, בהטרדתו ובהטרדת המקורבים לו; ובפרסום עשרות ידיעות וכתבות אודותיו, שפוגעות באופן קשה ביותר בשמו הטוב, בתדמיתו ובעסקיו".

לדברי גאידמק, במסגרת הכתבות ייחס לו מלמן מעורבות במתן שוחד לצורך קידום עסקאות נשק; תיאר אותו כסוחר נשק; ייחס לו עבירות מס וניסיונות להסתרת כספים על-ידי העברתם לחשבונות בנק זרים; ואף פירסם כי הוחלט להגיש נגדו כתב אישום.

לדברי גאידמק, מלמן פעל מתוך "מגמה זדונית לתאר אותו כאדם כוחני, דורסני ופלילי וכמי שנחשד במתן שוחד לשרים בכירים בממשלה הצרפתית לצורך עסקאות נשק, בהן הוא מעורב".

גאידמק מציין, כי באחרונה הוא הגיש תלונה נגד מלמן למשטרה ולמועצת העיתונות. לדבריו, הוא נפל קורבן למסכת איומים וסחיטה שהסבה לו נזקים ניכרים במשך תקופה של כשבע שנים, ועל כן הוא מבקש מביהמ"ש לפסוק לו פיצוי בסך של 30 מיליון שקל. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 2364/07).