מחר: הרצאתו של גורו החדשנות, פרופ' רוברט טאקר מארה"ב

טאקר יהיה אורח של פרטנר-אורנג' ויקיים בארץ שתי הרצאות בנושא "מהי חדשנות בחברות במאה ה-21"

גורו החדשנות בעסקים, פרופ' רוברט טאקר מארה"ב, יגיע הערב (ג') לישראל כאורחה של חברת הסלולר אורנג', להרצאות בנושא מהי חדשנות בחברות במאה ה-21.

הבאתו לישראל של טאקר, העובד עם חברות בינלאומיות בהן IBM, גוגל, BMW, אינטל, ועתה גם פרטנר, נעשית במסגרת מדיניות החברה ל"חשיבה אחרת בעסקים". פרופ' טאקר מגיע לישראל בהמשך לכך שבשנת 2003 אירחה פרטנר תקשורת בכנס מנהיגות עסקית את הסופר רובין שארמה, מי שכתב את "הנזיר שמכר את הפרארי שלו", ונחשב לאחד הכוכבים בעולם העסקי בתחום התפתחות אישית.

בשנת 2005 אירחה פרטנר את בנג'מין זנדר, המנצח של התזמורת הפילהרמונית של בוסטון ומי שכתב את הספר "The Art of Possibility", הנחשב אחד המרצים המרתקים בארצות-הברית.

פרופ' רוברט ב. טאקר הוא נשיא חברת The Innovation Resource, פרופסור עמית לשעבר באוניברסיטת UCLA, חוקר חשיבה חדשנית וחברות חדשניות מאז 1981. טאקר פרסם בין היתר את רב המכר שתורגם ל-13 שפות (עדיין לא בעברית) "לנהל את העתיד: 10 כוחות מניעים למאה החדשה".

בראיון ל"גלובס" אמר טאקר כי ברוב החברות כיום הגישה לחדשנות היא עדיין כמו הגישה שהייתה כלפי איכות, בשנות ה-80', אז היתה לחברות מחלקת איכות שבדקה מוצרים לפני יציאתם לשוק - ואילו היום יודעים שאיכות היא "הדרך בה עושים עסקים", לכל רוחב הארגון. חדשנות, לדבריו, עדיין משויכת בעיקר למחלקות המחקר והפיתוח, השיווק והפרסום. אולם, מימושה האמיתי שפורץ דרך לחברה ומאפשר לה יתרון מכריע, תלוי בהחדרתה לכל רוחב הארגון.

עוד הוא מזכיר כי חברות מוציאות מיליוני דולרים על פיתוח חידושים, אך מרביתם מתגלים באקראי (כמו תרופת הויאגרה). המשמעות היא שארגון המעודד התנסות, חדשנות וטעויות - יעודד אנשים להגיע האנשים למוצרים ושירותים פורצי דרך. חברות אלה, לדבריו, יובילו את השוק במאה ה-21.