גורמים בממ"ן: הסיבה האמיתית להשבתה - תמונה קטנה מדי של יו"ר הוועד בעיתון החברה

יו"ר הוועד הימלפרב טוען כי הרקע הוא דרישת הוועד לתת קביעות ל-35 עובדים חדשים * משמעות ההשבתה היא הפסקת הטענת סחורות על מטוסים היוצאים מהארץ

מה הרקע להשבתה בת השעתיים של העבודה בחברת ממ"ן? תלוי את מי שואלים. לדברי יו"ר ועד העובדים, דוד הימלפרב, הרקע הוא דרישת הוועד לתת קביעות ל-35 עובדים חדשים, 10 מהם בערב ראש השנה. מאחר שמנכ"ל ממן סירב לדרישה זו החליט הועד להכריז על שביתה בת שעתיים, לאחריה תוכרז שביתה נוספת של שעתיים ובערב, לאחר תום המו"מ עם ההנהלה, יוחלט האם להמשיך.

משמעות השבתת ממ"ן היא הפסקת הטענת סחורות על מטוסים היוצאים מן הארץ. את ההחלטה על השבתה, כך טוען הימלפרב, קיבל לאחר שיחה עם המנכ"ל, מוטי לוין, ולאחר שלטלפון הסלולרי שלו הגיעה הודעה אותה התכוון לוין לשלוח למישהו אחר, לפיה מצידו ניתן לסגור את החברה. הימלפרב החליט להקדים את ההנהלה ולהתחיל להשבית את החברה.

גורמים בממ"ן טוענים מנגד, שהסיבה לשביתה שונה לחלוטין. הנהלת החברה הפיקה עיתון - חדשות ממ"ן, שבו הופיעה תמונתו של הימלפרב. לאחר שראה שתמונתו קטנה מדי, הודיעה הימלפרב, שלא יסכים להפצת העיתון ובמקביל הודיע על השבתת החברה. להנהלה לא נותר אלא לגרוס את כל העותקים המודפסים, לשנות את הגרפיקה של העמוד, ולהדפיס עיתון חדש.

הימלפרב אישר בתגובה, שאכן קוטן התמונה עורר את חמתו, אך טען שאין לכך שום קשר להשבתה. לדבריו, הוא ביקש להסיר את הכתבה ממנה עלה כאילו ההנהלה והעובדים חיים בהרמוניה. לדבריו, הוא לא רוצה להופיע יחד עם ההנהלה באותו עיתון. ממ"ן מסרה בתגובה שצר לה על כך שהימלפרב נוקט בפעולות ארגוניות למרות השיפור הגדול שחל ביחסי העבודה בחברה. לדברי הימלפרב, הצדדים החלו לנהל מו"מ בשעות הצהריים ולכן קיים סיכוי רב שהמשבר יגיע לסיומו וההשבתה לא תצא לפועל.