שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ: "מלחמת לבנון הביאה אותנו להתפכחות"

"ההתלהמות הקיצונית בימים האחרונים ובכלל, היא חסרת תכלית ומספקת תשובה רגשית בלבד; בחודשים הראשונים לכהונתי עשינו זאת; בדרך-כלל הפגיעה בתשתיות יצרה תמיכה של האזרחים בטרור"

מלחמת לבנון השניה תיזכר בסופו של דבר בהיסטוריה של ישראל כמלחמה שהביאה את צה"ל והמדינה להתפכחות שהיינו זקוקים לה כל כך" - כך אמר הבוקר שר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ, בראיון לגלי צה"ל.

בעקבות החרפת ירי הקסאם לעבר שדרות בימים האחרונים, דנים בצמרת על פתרון אפשרי. פרץ, כמו רבים אחרים, טוען מאידך כי אין פתרון קסם: "יש לקחת בחשבון שלכל החלטה יש תוצאות מיידיות וגם השלכות לטווח רחוק יותר".

בנוגע לקריאתו הנצית של המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, ושל עוד רבים בצמרת הפוליטית כי יש לפגוע בתשתיות אזרחיות, מסביר שר הביטחון לשעבר כי הדבר אינו יעיל ורק יגביר את התמיכה בטרור: "ההתלהמות הקיצונית בימים האחרונים ובכלל, היא חסרת תכלית ומספקת תשובה רגשית בלבד. בחודשים הראשונים לכהונתי עשינו זאת. בדרך-כלל הפגיעה בתשתיות יצרה תמיכה של האזרחים בטרור".

על-פי משנתו של פרץ אין להעדיף פעולות רחבות היקף אלא פגיעות נקודתיות במנהיגים. "כעת ניתן לפעול במדויק הרבה יותר, מאחר שיש לנו מטרות מוגדרות", הבהיר פרץ בראיון. לדבריו, המצב החדש שנוצר כעת בעזה בעקבות השתלטות חמאס, יוצר מרחב הזדמנויות גדול בהרבה. "יש לפגוע נקודתית במנהיגי הטרור, של חמאס ושל ג'יהאד איסלאמי", אמר פרץ.