בלייר נפגש עם ברוש: "הסקטור הפרטי הוא גורם חשוב בהובלת מהלכים לשיתוף-פעולה מדיני עם הפלשתינים"

נציג הקוורטט נפגש עם ברוש במסגרת המאמצים לעודד שיתוף-פעולה כלכלי בין ישראל לבין הרשות ולהקמת פארק תעשייה משותף

יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, נפגש היום (ד') עם שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר. השניים נפגשו במסגרת הרצון לרתום את בלייר לעידוד היחסים הכלכליים ושיתוף הפעולה בין המגזר העסקי בישראל וברשות הפלשתינאית. ראשי המגזר בשני הצדדים מנסים לקדם הקמת פארק תעשייה בנוסף לזה הקיים בארז הנמצא כרגע בהמתנה בשל הבעיות שיוצר החמאס באזור.

"הצגתי בפני בלייר את הפעולות שלנו להידוק הקשרים בין ישראל לפלשתינאים", אמר ברוש ל"גלובס". "סיפרתי לו שהוא יכול מאוד לעזור לנו לקדם את הרעיון להקמת אזור תעשייה משותף שפורום אנקרה מוביל באזור ג'נין. בלייר אמר לי שהוא רואה את הסקטור הפרטי כגורם חשוב מאוד בהובלת מהלכים לשיתוף פעולה ולסיוע לתהליך המדיני".

לדברי ברוש, בלייר התרשם מהרעיונות והבטיח לסייע בנושא בשיחות מול הפלשתינאים שיקצו קרקע לפרויקט. "מבחינתנו, יש לנו באופן עקרוני הסכמה מהממשלה וממשרד הביטחון להקמת אזור כזה על שטח של כאלף דונם. גם הבנק העולמי כנראה יהיה מוכן להיכנס לפרויקט אם שתי הממשלות יסכימו. מבחינת מימון, לא צריכה להיות בעיה". לדבריו, הרעיון בהקמת אזור תעשייה משותף הוא לספק תעסוקה לפלשתינאים וליצור שיתוף פעולה מול תעשיינים ברשות שיועסקו כקבלני משנה בישראל בעיקר בתעשיות הפשוטות כמו טקסטיל ומוצרי עץ.

לאחר הפגישה האישית בין השניים, יצטרפו לשיחה גם חברי פורום אנקרה שמובילים את המהלך - רפעת חיסר'גיקליאוגלו, נשיא איגוד לשכות התעשייה והמסחר בטורקיה, ואחמד עזגיאר, נשיא איגוד לשכות התעשייה, המסחר והחקלאות ברשות הפלשתינאית. השלושה עניינו את בלייר גם ביוזמה שהם מעוניינים לקדם לקיום ועידה כלכלית אזורית, לצד הוועידה המדינית המתוכננת להתקיים בנובמבר בוושינגטון.