סוף לסכסוך בארקיע: ההנהלה תאפשר לכל העובדים בעלי חוזה אישי לעבור להסכם קיבוצי

בארקיע עובדים כ-600 איש, 400 מתוכם מאוגדים ו-200 שאינם מאוגדים; בין העובדים הלא מאוגדים נמצאים לא מעט טייסים שעמדו בראש המאבק הנוכחי

בתום שבועיים של איומי שביתה ודיונים הגיעו אתמול (ד') ההסתדרות, ועד עובדי ארקיע והנהלת החברה, להסכם המאפשר לכל העובדים בעלי חוזה אישי לעבור להסכם קיבוצי. ההסכם אמור להיחתם בימים הקרובים.

הסכם זה פותר את המחלוקת העיקרית שפרצה בין הצדדים בחודשים האחרונים, כשבמרכזה תביעת העובדים שעבדו תחת הסכמים אישיים להיכלל במסגרת ההסכם הקיבוצי. המחלוקת בין הצדדים הביאה כמעט להשבתת החברה לפני כשבועיים. צעדי המחאה של העובדים כללו בעיקר הודעות כאילו הם נוקטים בשביתה איטלקית, אך הנהלת החברה עדכנה שלא מדובר בשביתה וכי כל טיסות החברה יצאו ללא הפרעה.

בארקיע עובדים כ-600 איש, 400 מתוכם מאוגדים ו-200 שאינם מאוגדים. בין העובדים הלא מאוגדים נמצאים לא מעט טייסים שעמדו בראש המאבק הנוכחי. עובדי החברה מחזיקים ב-30% מהאחזקות בארקיע, כשהיתרה (70%) נמצאת בבעלות משפחת נקש.

נציג הבעלים, גדי טפר, אמר כי הנהלת החברה שמחה על ההבנות שהושגו ורואה בהן מנוף להמשך צמיחת החברה. גם יו"ר ארגון התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, בירך על ההסכם.