לשכת נשיא המדינה פרס מבקשת תוספת תקציב של 3.5 מיליון שקל לשנת 2007

1.5 מיליון שקל מסכום זה מיועד לתקציב הטיסות לחו"ל, שעומד כעת על 590 אלף שקל; אם תאושר הבקשה, יעמוד תקציב הנסיעות של הנשיא לשנת 2007 על למעלה משני מיליון שקל

ועדת הכספים של הכנסת צפויה לדון בשבוע הבא בבקשת הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר, להעביר 3.5 מיליון שקל מהרזרווה הכללית של תקציב המדינה לטובת לשכת נשיא המדינה, שמעון פרס, לשנת 2007.

1.5 מיליון שקל מסכום זה מיועד לתקציב הטיסות לחו"ל, שעומד כעת על 590 אלף שקל. אם תאושר הבקשה, יעמוד תקציב הנסיעות של הנשיא לשנת 2007 על למעלה משני מיליון שקל, פי ארבעה מהתקציב הנוכחי.

הנשיא לשעבר, משה קצב, קיבל בתקציב 2007 סכום של 1.7 מיליון שקל לטיסות לחו"ל, אולם התקציב צומצם לאור נבצרותו.

ח"כ ניסן סלומיאנסקי (איחוד לאומי מפד"ל) איים בעבר כי כחבר ועדת הכספים יפעל לצמצם את תקציב בית הנשיא, אם פרס ימשיך בפגישותיו המדיניות. "תפקידו של נשיא המדינה הוא לייצג את כל עם ישראל ולעסוק בנושאים הנמצאים בהסכמה", אמר סלומינסקי והוסיף כי "בשום פנים ואופן אסור לפרס להתערב בסוגיות פוליטיות רגישות הנמצאות במחלוקת".
לדבריו, "אם ברצונו להיות שותף למהלכים מדיניים שיחזור לשולחן הממשלה כי נשיא אינו יכול להיות גם שר חוץ".

סלומיאנסקי איים כי "במידה שפרס ימשיך כך אפעל כחבר ועדת הכספים לצמצום תקציב בית הנשיא כדי לרתקו ולמנוע ממנו פגישות שכאלה". מלשכת פרס, הנמצא בסבב פגישות באיטליה, לא נמסרה תגובה.