שליחנו בחלל: הלוויין עמוס 3 שישוגר במארס צפוי לייצר הכנסות של כחצי מיליארד דולר על פני 18 שנה

כך אמר היום דוד פולק, מנכ"ל חלל תקשורת, בעלת ומפעילת הלוויין עמוס 3 * מחיר הייצור של עמוס 3 עומד על 170 מיליון דולר

הלוויין עמוס 3, שאמור להיות משוגר לחלל באמצע מארס הקרוב, צפוי לייצר הכנסות של כחצי מיליארד דולר על פני 18 שנה תמורת מכירת שירותי התקשורת שלו. כך אמר היום (ה') דוד פולק, מנכ"ל חלל תקשורת , בעלת ומפעילת הלוויין עמוס 3, במהלך סיור שנערך במפעל מבת של התעשייה האווירית ביהוד, שם מייצרים את הלוויין. מחיר הייצור של עמוס 3 עומד על 170 מיליון דולר.

פולק הוסיף כי נכון להיום, כחצי שנה לפני השיגור, כבר יש לחברה צבר הזמנות של כ-160 מיליון דולר, סכום גבוה בהינתן הריחוק היחסי ממועד השיגור של הלוויין.

עמוס 3 נמצא היום בשלבי הרכבה אחרונים במפעל, כאשר מותקנות עליו האנטנות, ובקרוב הוא יישלח לבדיקות בגרמניה, ומשם יועבר ישירות לאתר השיגור בבייקונור שבקזחסטן, משם שוגר גם הלווין עמוס 2.

"השאיפה שלנו היא להגיע למצב שעמוס 5 ישוגר לפני עמוס 4 כי דווקא הוא נחשב לפרויקט מאוד מורכב עם לוח ייצור ארוך, כשהוא גם מיועד להיות ממוקם בנקודה שונה מעל כדור הארץ", הוסיף פולק.

פולק טוען כי למרות ההתפתחות המהירה של תשתיות תקשורת קרקעיות, הרי שעדיין יש צורך נרחב בעולם לתקשורת לוויינית, כשהדרישה לשירותים רחבי סרט, כמו גם הוספה של שירותים חדשים של מפעילות טלוויזיה בלוויין כמו VOD בדחיפה (Push VOD) ושידורים ברזולוציה גבוהה.

"יש מעט שחקנים בתחום בו אנחנו פועלים ומכאן היכולת לצמוח בו. המטרה שלנו בסופו של דבר היא להיות ספק גלובלי ולכסות חלקים נרחבים על פני כדור הארץ, ולהגדיל את השוק שלנו מתחומים גיאוגרפים מוגבלים יחסית", אמר פולק.

עמוס 3 כולל ארבע אנטנות. האנטנה הראשית, בדומה לעמוס 2, תספק כיסוי בתחום תדר ה-Ku לאזורי השירות במזרח התיכון, במרכז אירופה ובצפון אמריקה. שתיים מהאנטנות החדשות הן אנטנות ניידות המאפשרות להזיז את אזור הכיסוי שלהן לכל נקודה על פני כדור הארץ הנראה מהלוויין. כמו כן, הלוויין כולל תחום תדר חדש, תחום ה-Ka, המאפשר עבודה בקצבים גבוהים, עם אנטנות קרקעיות קטנות יותר. בסך הכל יופעלו בלוויין עד 24 מקטעי חלל.