לידר רוכשת חברה קפריסאית להקמת פרויקט מגורים בעלות מוערכת של 375 מ' ד'

חברה מוחזקת של לידר תרכוש את החברה הקפריסאית תמורת 3 מ' ד' * לחברה הנרכשת יועברו מניות חברה רוסית המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט מגורים ליד מוסקבה

חברת לידר החזקות הודיעה הבוקר כי חברה זרה שבה היא מחזיקה בעקיפין בכ-64% מההון, Leader Real Estate International, חתמה על הסכם לרכישת מניות חברה זרה קפריסאית תמורת 3 מיליון דולר.

לחברה הקפריסאית הנרכשת יועברו כל המניות של חברה רוסית המחזיקה בזכויות על פי הסכם פיתוח להקמת פרויקט מגורים במחוז מוסקבה, הממוקם כ-70 ק"מ ממרכז העיר מוסקבה. הפרויקט כולל זכויות לבניית כ-7,000 יחידות למגורים בשטח של כ-345 אלף מ"ר, כ-13 אלפי מ"ר שטחים מסחריים וכ-8 אלפי מ"ר מבני ציבור. ההשקעה בפרויקט, המתוכנן להיבנות בשלבים, צפויה לעמוד על 375 מיליון דולר.

על פי ההסכם, מחויבת Leader REI להעביר לחברה הרוסית, תוך 10 ימים מחתימת ההסכם, סך של 1.25 מיליון דולר כהלוואה לצורך ביצוע עבודות תשתית בפרויקט. במקרה של אי השלמת העסקה יוחזר סכום ההלוואה כשהוא נושא ריבית בשיעור שנתי של 15%.

בנוסף לתמורה של 3 מיליון הדולר, תקבל החברה המוחזקת תוספת של כ-18% מהתמורות שיתקבלו ממכירת השטחים בפרויקט. תשלום התמורה במזומן יבוצע במועד סגירת העסקה אשר נקבע למועד שיהיה לא מאוחר מסוף ינואר 2008, כשהסגירה מותנית בקיום תנאים מקדמיים, שביניהם חתימת החברה הרוסית על הסכם חכירה עם הרשות המחוזית אשר בתחומה מצוי הפרויקט. ל- Leader REI הזכות לדחות את מועד הסגירה לשתי תקופות של חודשיים כל אחת, במקרה של אי קיום התנאים המקדמיים.

עוד דיווחה לידר כי Leader REI הגיעה להסכמה שבעל-פה עם צד שלישי בלתי קשור בדבר כניסתו כשותף בפרויקט (50%).

מנכ"ל לידר החזקות, יאיר פודים, ציין כי העסקה נעשית בהמשך לאסטרטגיה של החברה להרחבת פעילותה בתחום הנדל"ן בכלל והרחבתו במזרח אירופה בפרט. לדבריו, הפרויקט הנוכחי מהווה כניסה ראשונה של לידר נדל"ן בינלאומי ברוסיה. פודים הוסיף כי הוא מאמין בפוטנציאל הטמון בשוק הרוסי בתחום המגורים במיוחד בסביבתה של מוסקבה. "מגמת הגידול באוכלוסיה והעלייה ברמת החיים ברוסיה, בעיקר בקרבת עיר הבירה תרמה להחלטתה של החברה על ביצוע העסקה" אמר פודים.