שיכון ובינוי קרובה לחוזה שמן: קונסורציום בו היא חברה עשוי לזכות בחוזה של 530 מ' ד'

הקונסורציום בו היא שותפה ב-50% מהזכויות קיבל הודעה מממשלת קניה לפיה הוא נבחר כמועמד מועדף במכרז להקמה ותפעול של פרויקט כביש אגרה בניירובי

חברת הנדל"ן שיכון ובינוי , שבשליטת שרי אריסון, מדווחת היום על סבירות גבוהה לחוזה גדול בו עשוי לזכות קונסורציום בו היא שותפה, חוזה אשר היקפו מגיע למאות מיליוני דולרים.

קונסורציום החברות בו שותפה שיכון ובינוי ב-50% מהזכויות קיבל הודעה מממשלת קניה לפיה הוא נבחר כמועמד מועדף (Preferred Bidder) במסגרת מכרז למימון, תכנון, הקמה ותפעול של פרויקט כביש אגרה בניירובי, קניה (פרויקט B.O.T). לפיכך, הוזמנו נציגי הקונסורציום לפגישה ראשונית עם נציגי ממשלת קניה. יתרת הזכויות בקונסורציום מוחזקות על ידי קבוצת Strabag, קבוצה זרה שאינה קשורה לשיכון ובינוי.

הפרויקט כולל מימון, תכנון, הקמה ותפעול למשך תקופת זיכיון של 30 שנה, של כביש אגרה באזור ניירובי, קנייה, באורך כולל של כ-100 ק"מ. עלות הקמת הפרויקט מוערכת בסך של כ-530 מליון דולר, כאשר ההקמה מתוכננת להתבצע במספר שלבים. החוזה בין הקונסורציום ובין ממשלת קניה ייכנס לתוקפו רק לאחר סיום משא ומתן על תנאי ההתקשרות ולאחר השלמת הסכמי מימון הפרויקט.

אורי שני, מנכ"ל שיכון ובינוי, מסר כי "פרויקט כביש האגרה בקניה ממשיך את פעילותנו על פי היעדים האסטרטגים של שיכון ובינוי. הקבוצה שמה לה למטרה להעמיק את פעילותה בחו"ל, במדינות בהן היא פועלת כיום ובמדינות חדשות, תוך התמקדות בתחומי התשתיות הסביבתיות בפרויקטים גדולים. הניסיון של הקבוצה במגה פרויקטים מסוג ה-B.O.T וההובלה בתחום זה מעניקה לה יתרון בולט".