חברת התעופה הבריטית בריטיש מידלנד תתחיל לטוס לארץ באביב 2008

הסכם ברוח זו נחתם בימים האחרונים בין משרדי התחבורה של ישראל ואנגליה * בכוונת החברה להפעיל לארץ טיסה יומית מנמל התעופה הית'רו בלונדון

חברת התעופה הבריטית, בריטיש מידלנד (בי.אמ.אי) השלישית בגודלה באנגליה, תתחיל לטוס לארץ באביב 2008. הסכם ברוח זו נחתם בימים האחרונים בין משרדי התחבורה של ישראל ואנגליה. בכוונת החברה להפעיל לארץ טיסה יומית מנמל התעופה הית'רו בלונדון. לטענת החברה, האישור לכך ניתן בעקבות לחץ אינטנסיבי שהפעילה על ממשלת בריטניה, כדי שזו תאפשר לפתוח את הקו לארץ למפעילים נוספים.

כיום טסות על הקו ללונדון כמובילות סדירות, בריטיש איירוויס האנגלית ואל על. תומסון פליי, בבעלות טואיף תתחיל לטוס לארץ בנובמבר 2007 באמצעות שש טיסות שבועיות. כניסת מפעיל נוסף תגרום לגידול במספר המושבים וכתוצאה מכך, כפי הנראה, גם לירידת מחירים. יצוין, שההסכם עליו חתומה תומסון כולל רשת ביטחון במקרה ולא תצליח למלא 60% מהמושבים במטוס, עד לפיצוי של 80%.

מנכ"ל בי.אמ.אי, ניג'ל טרנר, אמר הבוקר (ג') לסוכנות הידיעות בלומברג, שבכוונתו להגיש באופן מידי בקשה מידית למשרד התחבורה להפעיל טיסה יומית על הקו לארץ. לדבריו, ישראל תהיה היעד ה-39 של בריטיש מידלנד. עוד הודיע, שבכוונת החברה להגדיל את כמות הטיסות שלה בקווים לאפריקה, רוסיה והמזרח התיכון. בעקבות יישום מדיניות השמים הפתוחים בין אנגליה וארה"ב בכוונתו גם להרחיב את מספר טיסות החברה לארה"ב.

יצוין, שכאשר נודע לבריטיש לפני מספר חודשים על כוונתה של תומסון פליי לטוס לארץ, היא פנתה למשרד התחבורה בדרישה לקבל תנאים דומים להם זכתה תומסון, בין השאר רשת ביטחון. מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, אמר בתגובה, שהוא מאמין שלא יהיה צורך בסבסוד כזה, שכן הגב נהנה מביקושים גבוהים.