התעשייה האווירית חנכה מפעל ליצור מל"טים במיסיסיפי

סטארק איירוספייס, חברה בת של תע"א, רשומה בארה"ב * הלקוח העיקרי: נורתרופ גראמן * ישראל תוכל לרכוש מל"טים מתוצרת סטארק בכספי הסיוע האמריקני

התעשייה האווירית חנכה ביום ב' מפעל לייצור מל"טים מדגם האנטר במיסיסיפי, בדרום ארה"ב.

המפעל הוא אחת משתי יחידות של סטארק איירוספייס, חברה בת של של IAI אינטרנשנל בע"מ. (IAI היא החברה הבת של תע"א בארה"ב). היחידה האחרת של סטארק, בקולומבוס, אוהאיו, מתחזקת מטעדי צילום למל"טים מדגם שדו, מתוצרת חברה אמריקנית.

בשלב זה, הלקוחה היחידה של המפעל במיסיסיפי היא החברה האמריקנית נורתרופ גראמן. זו מוכרת את כל המל"טים מתוצרת סטארק לצבא היבשה של ארה"ב, שעושה בהם שימוש נרחב בעיראק. בהודעה של סטארק נאמר, כי החברה מתכננת "חיפוש אגרסיבי" אחר לקוחות חדשים ואולי אף להקים מפעל מל"טים נוסף בדרום ארה"ב.

העובדה שסטארק היא חברה אמריקנית תאפשר למשרד הביטחון הישראלי לרכוש מל"טי האנטר בכספי הסיוע האמריקני. לפי החוק, רק כרבע מכספי הסיוע ניתן להמיר לשקלים ולרכוש בהם מוצרים מתוצרת חברות ישראליות. על שקלים אלה יש תחרות קשה ומשרד הביטחון רוכש בארה"ב מערכות נשק ותחמושת שהיה אפשר לרכוש בישראל כדי לנצל את הנתחים הדולריים של חבילת הסיוע.

מבחינת תע"א, עיתוי חנוכת המפעל היה מוצלח ביותר. בשבוע שעבר פורסם, כי מל"ט האנטר, בשירות צבא היבשה האמריקני, חיסל שני טרוריסטים שניסו להניח מטען חבלה בצד כביש בעיראק. מנהל פרוייקט מערכות המל"טים בצבא אמר, כי זה היה "המקרה המתועד הראשון" של פגיעה קטלנית בלוחמים באמצעות מל"ט חמוש של צבא היבשה.

"מל"טים מדגם האנטר כבר הוכיחו את עצמם כנשק חיוני נגד הטרור", אמר סנטור תד קוקראן, רפובליקן ממיסיסיפי, בהודה לרגל חנוכת המפעל.

יאיר שמיר, יו"ר תע"א אמר בטקס: "תע"א מבינה לגמרי את הערך שיש לעבודה צמודה עם הלקוח, כדי לוודא שהפיתרון שמוצע לו מתאים לצרכיו. סטארק תפעל כזרוע של תע"א שתבטיח שהיכולות והתמיכה של תע"א יגיעו ללקוחות עכשוויים ועתידיים".