תביעה נגד מפיצה של UMI: רכשתי ביואיק חדשה וקיבלתי רכב מתצוגה עם ליקויים

רוכש רכב מסוכנות שגיא מוטורס טוען כי קיבל את הרכב כשהוא שרוט מחוץ לתא הנהג, ההגה מלוכלך, הריפוד מהוה ומראהו הכללי משומש

לבית משפט השלום בפ"ת הוגשה תביעה של רוכש רכב מסוכנות שגיא מוטורס שיווק ושירות מרכזי, מפיצה מורשת של UMI, הטוען שרכש רכב שהוצג לו כחדש ובפועל התברר שהוא משומש.

באמצעות עו"ד ברק רון, טוען חיים זר, סמנכ"ל מעבדות ג'יג'י קוסמטיקה, כי הוא עובד שכיר שבמשך השנים חסך ממיטב כספו כדי לרכוש לעצמו רכב חדש ונוח. ביולי האחרון הוא קנה בשגיא מוטורס רכב חדש מסוג Buick Lucerne CXL, בעלות של כ-280 אלף שקל.

לדבריו, כאשר שככה התלהבותו מהרכב החדש, ותוך כדי הנסיעה לביתו, "לאחר שבחן התובע את הרכב, נתברר לו כי הרכב שרוט מחוץ לתא הנהג וכן בתא הנהג רכיבים בלויים, ההגה היה מלוכלך, הריפוד מהוה ומראהו הכללי של הרכב היה כמשומש".

לטענתו, נציג החברה הודה בפניו שנמכר לו רכב מתצוגה ולא רכב חדש כפי שהזמין. אם לא די בכך, הוא מוסיף, אחרי כמה ימים התברר לו שמצבר הרכב אינו מתפקד וכתוצאה מכך הוא נאלץ "לבלות את זמנו במוסך, מספר ימים לאחר שרכש רכב חדש". גם אחרי שלושה ימים במוסך, הוא טוען, הרכב לא הניע.

לדברי זר, שגיא מוטורס מנסה להפיל את האחריות עליו, וטוענת שהוא ביקש לרכוש רכב מתצוגה תוך ויתור על ההנחה. את האחריות לכל התקלות ברכב הפילה על מכשיר ה"פזומט" שהותקן ברכב, ולכן היא סירבה לבטל את העסקה.

הוא תובע כ-35 אלף שקל עבור ההפרש שבין רכב חדש למשומש וכן 30 אלף שקל בגין עגמת נפש. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 3142/07).