יובל בן-זאב נכנס לקרביים של אורמת: "חזי רם פורש בעקבות מינוי יורם ברוניצקי לנשיא"

כך מעריך האנליסט יובל בן-זאב מכלל פיננסים בטוחה; מוסיף: "גזית לא ניצלה את פקיעת אופציות המעו"ף לקנות עוד מניות אורמת תעשיות"

לפני קרוב לשנתיים, ב-1 בינואר 2006, דיווח "גלובס" כי בשוק מעריכים שהמיועד להחליף את הברוניצקים בהובלת קבוצת אורמת הוא חזי רם, סמנכ"ל הפיתוח העסקי הוותיק של הקבוצה. כשנודע שמי שמונה להחליף את דיתה ברוניצקי בתפקיד נשיא אורמת טכנולוגיות - צעד שמתפרש כסימון היורש בהובלת הקבוצה - הוא הבן, יורם ברוניצקי, התקבל הדבר בהפתעה.

מסתבר שיש גם מי שקיבל את ההודעה באכזבה מרה, שכן ביום שישי החולף הודיעה אורמת טכנולוגיות כי חזי רם פורש מהתפקיד. לכך מתייחס היום האנליסט יובל בן-זאב מכלל פיננסים בטוחה, בסקירה שכותרתה "האם לדאוג מהשינויים הפרסונליים?", ואשר בה מציין בן-זאב כי רם, העובד בחברה למעלה מ-25 שנה, הוא דמות מפתח בהנהלת החברה, וכי ייתכן כי מינויו של ברוניצקי לנשיא אורמת טכנולוגיות נתפש על ידו כצעד חוסם לקידומו למדרגת מוביל אורמת.

בן-זאב מזכיר כי אורמת תעשיות ציינה בדו"ח השנתי שלה כי אין לחברה תלות באיש מפתח זה או אחר. אבל לנו נראה, שהברוניצקים בהחלט לא רואים את העזיבה הזאת כדבר קל עבורה, שכן את עצם ההודעה על פרישתו של רם החברה למעשה הצניעה - לא פרסמה אותה כהודעה למשקיעים אלא במסגרת דיווח לאקוני לרשויות (דו"ח 8-K). בן-זאב מאמין שסיום עבודתו של רם עלול לפגוע בחברה, גם אם לא באופן מהותי. עוד הוא מעלה את השאלה האם יש מקום לחשוש משינויים פרסונליים נוספים.

בן-זאב מעלה גם את שאלת ההתנהלות של גזית במה שנראה כניסיון להשתלטות עוינת על אורמת. הוא מציין, כי בספטמבר רכשה גזית מניות אורמת נוספות ב-34 מיליון שקל (במחיר ממוצע של 54.2 שקל למניה). הוא מצביע על כך שהרכישה האחרונה הייתה לפני כשבועיים וכי גזית לא רכשה מניות אורמת גם ביום המסחר העירני של פקיעת אופציות המעו"ף בשבוע שעבר.

בשורה התחתונה ממשיך בן-זאב להחזיק בדעה שאורמת טכנולוגיות, במחיר של 46 דולר, מהווה את החלופה הכלכלית העדיפה על פני מניית אורמת תעשיות. המלצתו למניית אורמת תעשיות נותרת על תשואת שוק במחיר יעד של 55 שקל.