קריאות בכנסת להתפטרות דיכטר בעקבות דבריו כי יש להקפיא חקירות נגד ראשי ממשלה מכהנים

ח"כ פינס: "דיכטר מנסה ליצור חסינות לראש ממשלה, ולקבוע שאולמרט מעל החוק" * ח"כ יחימוביץ': "ראשות ממשלה אינה עיר מקלט לעבריינים"

דברי השר לביטחון פנים אבי דיכטר, כי יש להקפיא את החקירות המתנהלות נגד ראש ממשלה עד לסיום כהונתו, עוררו היום (ג') סערה במערכת הפוליטית. בראיון לתקשורת אמר דיכטר כי כדי שלא תיפגע יכולתו של ראש ממשלה לנהל את ענייני המדינה, יש לקבוע קריטריונים לחקירת אנשי ציבור בכירים ולהגדיר בחוק עבירות שניתן להפסיק את הטיפול בהן עד לתום כהונתם.

בכנסת סערו הרוחות בעקבות הדברים. ח"כ אופיר פינס (עבודה) קרא לדיכטר להתפטר. "דיכטר לא יכול להישאר יום אחד נוסף בתפקידו. השר, המופקד על מערכת אכיפת החוק, מעביר בעצם למשטרה מסר שהיא לא צריכה לחקור את ראש הממשלה, ובכך משבש את חקירת המשטרה", אמר.

"דיכטר מנסה ליצור חסינות לראש ממשלה, ולקבוע שאולמרט הוא מעל החוק. ראשי ממשלות יוכלו לבצע עבירות פליליות מבלי לשלם על כך מחיר, מכיוון שחקירה פלילית לאחר שנים אינה אפקטיבית. אם החקירות כנגד ראש ממשלה לא מאפשרות לו לתפקד, הוא צריך להתפטר ולא להפסיק את החקירות", הוסיף פינס.

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) אמרה כי על דיכטר לחזור בו מדבריו. "דברי השר חמורים ביותר בעיקר כשהם באים מהשר הממונה על המשטרה והם יכולים להיתפס בידי החוקרים כהנחיה שלא לחקור את החשדות לפלילים נגד אולמרט", אמרה. "ראשות ממשלה אינה עיר מקלט לעבריינים וכל האזרחים שווים בפני החוק", הוסיפה יחימוביץ'.

בתגובה לקריאות להתפטרותו, הבהיר ברק סרי, יועץ התקשורת של דיכטר, כי דבריו לא כוונו לראש הממשלה המכהן, אהוד אולמרט וכי להתבטאות אין כל קשר לחקירות המתנהלות בימים אלה נגדו. "השר לא התכוון להתערב בחקירה נגד אולמרט", אמר סרי. לדבריו, "שלושה ראשי ממשלה בעבר התעמתו בזמן כהונתם עם חקירות משטרה שגזלו מזמנם. אם וכאשר ייווצר מצב גם בעתיד שבו תצוץ תלונה נגד ראש ממשלה מכהן, הציע השר להקים ועדה בראשות שופט עליון או שופט בדימוס, כמו שנהוג בצרפת, שתחליט אם היא מחייבת חקירה מיידית", הסביר סרי.