איראן: ארה"ב אינה מסוגלת לפתוח במלחמה בעקבות המחויבות הצבאית בעירק והנטל על משלם המיסים האמריקני

מצד שני, נשיא ארה"ב הבהיר אתמול בערב כי ארצו תגן על ישראל מפני מתקפה של איראן: "המנהיג האירני הצהיר כי בכוונתו להשמיד את ישראל - במידה וינסה לתקוף, נגן על בת בריתנו"

שר החוץ של איראן בטוח כי ארצות הברית תימנע ממלחמה בעקבות המחויבות הצבאית של ארצות הברית בעיראק והנטל על משלם המיסים האמריקני. ברקע משמיעים באיחוד האירופי איומים כי אם איראן לא תרשום התקדמות במו"מ לגבי תכנית הגרעין, יחריפו את העיצומים על המדינה.

שר החוץ של איראן, מנושהר מוטאקי, אומר כי ארצות הברית אינה מסוגלת לפתוח במלחמה עם מדינתו. לדבריו, עקב המחויבות הצבאית של ארצות הברית בעיראק והנטל על משלם המיסים האמריקני, וושינגטון לא יכולה להרשות לעצמה לפתוח בחזית נוספת.

יחד עם זאת הוסיף מוטאקי כי אין הדבר שולל אמצעי זהירות מצד איראן. "כל חצי שנה מתקבלת הערכות חדשות על תקיפה אמריקנית צפויה, חלקן נראות מאוד אמינות. מדובר במעין מלחמה פסיכולוגית", אמר במסיבת עיתונאים שערך במטה האו"ם בניו יורק.

באיחוד האירופי ממתינים להתקדמות במו"מ

ברקע מזהיר האיחוד האירופי את איראן כי אם לא תרשום התקדמות במו"מ לגבי תכנית הגרעין, יחריף את העיצומים על המדינה. הממונה על מדיניות החוץ באיחוד אמר בכינוס הפרלמנט האירופי בבריסל: "לא נמתין לנצח, חייבים להיווכח שהמו"מ מתקדם. קיים סיכון בהחרפת הסנקציות, והמסר מוכרח לעבור לאיראנים".

בינתיים נמסר הערב כי ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-ברדאעי, צפוי להציג לחברי מועצת הביטחון של האו"ם במהלך חודש נובמבר, דו"ח מקיף בנושא שיתוף הפעולה של טהרן עם המערב, ותהליך התקדמותה בכל אשר הנוגע לעתיד תכניתה הגרעינית.

הנשיא בוש: "נגן על בת בריתנו"

במקביל, נשיא ארצות הברית הבהיר אתמול בערב כי ארצו תגן על ישראל מפני מתקפה של איראן: "אנו נאלצים להתמודד עם מנהיג איראני שהצהיר כי בכוונתו להשמיד את ישראל. במידה וינסה לתקוף, נגן על בת בריתנו", הבהיר ג'ורג' בוש.

נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, מבהיר הערב כי ארצו תגן על ישראל מפני מתקפה איראנית. בפגישה עם חברי איגוד המסחר והתעשייה בפנסילבניה, אמר בוש: "אנו מתמודדים עם מנהיג איראני שהצהיר כי בכוונתו להשמיד את ישראל. במידה וינסה לתקוף, נגן על בת בריתנו".

לדבריו, ארה"ב אינה שוללת את האפשרות של משא-ומתן עם איראן, אם זו תוותר על תוכניות הגרעין: "אחמדינג'אד נשא הצהרות רבות שנויות במחלוקת. ולמרות זאת, הבהרנו שניתן לשבת איתו למשא-ומתן, כל עוד יקפיא את תוכניתו. זו הבחירה שלו, לא שלי. הוכחנו שאנחנו יכולים עם צפון קוריאה".

בוש מזהיר ממירוץ גרעיני במזה"ת

בוש טען כי נוכחות צבא ארה"ב בעיראק מהווה מסר לאיראנים: "אם האיראנים יאמינו שארה"ב אינה מחוייבת לקידום הדמוקרטיות הצעירות, יהיה זה נורא עבור השלום העולמי". לדבריו, לא ניתן לעזוב את עיראק לפני שהעבודה תושלם: "אם פשוט נעזוב, יתחולל שם כאוס שיחזק גם את איראן".