צפון ודרום קוריאה חתמו על אמנה לשלום בפעם הראשונה מאז המלחמה בינהן

מנהיגי דרום-קוריאה וצפון-קוריאה חתמו הלילה על אמנה לשלום ולשיתוף-פעולה כלכלי * הנשיא בוש, בירך את צפון-קוריאה על הודעתה כי בכוונתה לסגור עד סוף השנה את הכור הגרעיני המרכזי שלה

בפעם הראשונה מאז מלחמת קוריאה, חתמו הלילה שני הצדדים - הצפון והדרום - על אמנה לשלום ולשיתוף-פעולה כלכלי. האמנה תבוסס על הדברים שסוכמו בפגישה הראשונה שהתקיימה בשנת 2000.

מנהיגי דרום-קוריאה וצפון-קוריאה חתמו הלילה על אמנה לשלום ולשיתוף-פעולה כלכלי, בפעם הראשונה מאז תום מלחמת קוריאה וחלוקת המדינה לשתי מדינות לפני 54 שנים. המפגש ההיסטורי הינו השני בין שני המנהיגים, קים ז'ונג איל, מנהיג קוריאה הצפונית לבין רו מו יון, נשיא קוריאה הדרומית, בעיר הבירה של המדינה הצפונית, פיונגיאנג.

בפגישה ההיסטורית נקבע כי האמנה תבוסס על הדברים שסוכמו בין הצדדים בפגישתם הראשונה בשנת 2000. בין היתר נקבע בפגישה הקודמת ליצור קשר רכבות ישיר בין שתי המדינות ומתחם שלום ימי בצד המערבי - אזור שבו הייתה מתיחות צבאית ימית בין השתיים במשך שנים רבות.

עוד הוסכם כי ייערכו דיונים עם ארצות-הברית וסין, על מנת לפתור סופית את המחלוקות שעדיין נותרו ממלחמת קוריאה, ולחתום על הסכם שלום שיחליף את הסכמי שביתת-הנשק שנחתמו. בתוך כך, נשיא ארצות-הברית, ג'ורג' בוש, בירך את צפון-קוריאה על הודעתה כי בכוונתה לסגור עד סוף השנה הנוכחית את הכור הגרעיני המרכזי שלה.