הפסד לעו"ד הרמולין בעליון: לא ימונה כונס לבדיקת התנהלות השותפות עם עו"ד שרגא בירן

קבע כי הרמולין לא הראה כי יש צורך במינוי הכונס כדי להבטיח את קיומו התקין של ההליך העיקרי בעניין הסכסוך בין הצדדים המתנהל במחוזי

בית המשפט העליון דחה את בקשת רשות הערעור שהגיש עו"ד צדקיהו הרמולין כנגד החלטת ביהמ"ש המחוזי לדחות את בקשתו למנות כונס מפקח, שיבדוק אם עסקי השותפות עם עו"ד שרגא בירן מתנהלים באורח תקין.

השופט אשר גרוניס קבע כי הרמולין לא הראה כי יש צורך במינוי הכונס כדי להבטיח את קיומו התקין של ההליך העיקרי בעניין הסכסוך בין הצדדים המתנהל במחוזי. עוד קבע גרוניס כי מינויו של כונס עשוי להכביד משמעותית על ניהול השותפות ועל תפקודה.

הרמולין היה שותף עם בירן במשרד שרגא בירן ושות', בו היו לו 19%. בפברואר 2005 הודיע הרמולין על פירוק השותפות והגיש תביעה בטענה כי בירן ובנו פעלו לפירוק השותפות בפועל חד-צדדית כדי לנשל אותו מזכויותיו.

בבקשתו למינוי כונס, שיפקח אחר התנהלות המשרד, טען הרמולין כי בירן, בנו בעז והשותף דיוויד אמיד, משנים את הדו"חות החשבונאיים, משמידים מסמכים וקובעים עובדות בשטח. שופט המחוזי, מגן אלטוביה, קבע כי אין הצדקה למינוי המפקח, לפני שהוכרעה התביעה העיקרית.

באפריל השנה דחה ביהמ"ש העליון את בקשת רשות הערעור של הרמולין על החלטת המחוזי, לאפשר לבירן להוציא את שמו מנייר המכתבים של השותפות ולא אפשר לו להיכנס למשרדו.

את הרמולין מייצגים עוה"ד יוסי שגב וסיני אליאס ואת בירן - עוה"ד רם כספי, ניר כהן ורוני לפן.