דורגז ובכירים לשעבר בחברה מנהלים מו"מ לעסקת טיעון בפרשת קרטל הגז

הנאשמים האחרים בפרשה כבר הגיעו לעסקות טיעון: הראשונה שהגיעה לעסקת טיעון היתה פזגז, אחריה אמישראגז ובאחרונה גם סופרגז

דורגז ונושאי משרה לשעבר בחברה מנהלים מו"מ עם רשות ההגבלים העסקיים להשגת עסקת טיעון בפרשת קרטל הגז. על כך הודיע אתמול (א') פרקליטה של דורגז, עו"ד יוסי לוי, במהלך דיון בתיק שהתנהל בבית המשפט.

לוי אף אמר, כי מנכ"ל דורגז לשעבר, צבי מור, שהינו אחד הנאשמים בפרשה, יהיה מוכן להודות בכתב האישום המתוקן בפרשה. "אם נגיע להסכמה במסגרת המו"מ, נהיה מוכנים להודות. אם לא נגיע להסכמה, לא נודה וננהל את התיק כמה שיידרש", אמר עו"ד לוי בהתייחסו למור. נודע, כי באשר לאחראי על המכירות למגזר הביתי לשעבר בחברה, גדעון בנסקי, המגעים בין הצדדים קרובים לסיום.

דורגז ואנשיה הם האחרונים שנותרו בכתב האישום בפרשה. זאת, לאחר שהנאשמים האחרים הגיעו לעסקות טיעון: הראשונה שהגיעה לעסקת טיעון היתה פזגז, אחריה אמישראגז, ובאחרונה הגיעה לעסקה גם סופרגז.

הנאשמים שהודו והורשעו במסגרת הסדרי טיעון, הודו בכך שמתחילת 1994 ועד המחצית הראשונה של 1996 היו צד להסדר כובל אסור, שכלל חלוקת רוכשי גז חדשים במגזר הביתי ובמגזר התעשייתי-מסחרי. כן הודו כי חלוקת השוק האמורה התבצעה באמצעות פגישות משותפות של נציגי הצדדים לקרטל, בהן נקבע מפתח אחוזי, לפיו יחולקו הלקוחות; במסגרת הקרטל הוכנו רשימות חלוקה ובוצעו סיורי שטח משותפים לצורך חלוקת הלקוחות החדשים; ההסדר הכובל הותאם לכל אזור פעולה בהתאם למאפייניו הייחודים.

במסגרת הסדרי הטיעון, הוטל על פזג קנס של 4 מילין שקל; על אמישראגז - 3.8 מיליון שקל; ועל סופרגז - 3.8 מיליון שקל. כמו כן, הוטלו על נושאי המשרה בחברות קנסות בגובה מאות אלפי שקלים.

במסגרת עסקת הטיעון עם נושאי המשרה בסופרגז, הוטלו 100 ימי מאסר על סמנכ"ל השיווק, משה אולדק, ואולם הקנס שהוטל עליו היה נמוך יחסית לאחרים: 150 אלף שקל בלבד.