אליטליה תפצה את עו"ד רונאל פישר ב-2,700 שקל בשל איחור בהגעת מזוודה

עם זאת, ביהמ"ש דחתה את טענת פישר כי העיכוב הרס את כל חופשתו * כן נדחתה טענתו לרשלנות רבתי חוזרת של אליטליה כלפיו

בית משפט השלום בת"א חייב את חברת התעופה האיטלקית אליטליה נתיבי אוויר, לשלם פיצוי בסך כ-2,700 שקל ו-1,000 שקל הוצאות משפט לעו"ד רונאל פישר ואשתו מיכל, בשל איחור של יומיים בהגעת מזוודתם לאיטליה.

הפישרים טסו מנתב"ג למילאנו, משם המשיכו בטיסת נוספת של אליטליה לפירנצה. לאחר הנחיתה גילו, כי מזוודתם היחידה במשקל 25 ק"ג, בה היו כל חפציהם וציודם האישי, לא הגיעה לפירנצה. לדבריהם, הם נאלצו לרכוש מכיסם הפרטי ציוד, לבוש וחפצים אישיים שישמשו אותם במהלך שהייתם בפירנצה, בסך של כ-5,400 שקל, אותו תבעו.

כעבור יומיים קיבלו הודעה על מציאת המזוודה בשדה התעופה בפירנצה, אך גם אז נדרש פישר לסור לשדה כדי לאסוף את המזוודה. בכך לא תמו התקלות: גם כששבו לארץ נעלמה לזוג פישר אותה מזוודה בדיוק, וזו הוחזרה להם כעבור יומיים.

השופטת אושרי פרוסט-פרנקל קבעה כי הקבלות מעידות כי "רכישת הציוד, אם בכלל, בוצעה לאחר שכבודת התובעים כבר הושבה לידיהם והיתה ברשותם, וממילא אין כל קשר סיבתי בין הרכישה המוכחשת לעובדה כי כבודתם התעכבה".

היא קיבלה את טענת אליטליה, לפיה אמנת ורשה מגבילה את אחריות המוביל האווירי ביחס להובלה כבודה רשומה וטובין, לסך שלא יעלה על 625 דולר (25 דולר לכל ק"ג כבודה).

בגין העיכוב בהגעת המזוודה לאיטליה חויבה חברת התעופה בפיצוי בסך 625 דולר - כ-2,700 שקל. המחלוקת בתיק היתה באשר לפיצוי נוסף בגין עיכוב הגעת המזוודה לפירנצה ולא לאיחור קבלתה בארץ, שכן בעת שהיית הפישרים בארץ לא היה להם צורך ברכישת ציוד בסיסי.

השופטת דחתה את טענת הפישרים, לפיה העיכוב הרס את כל חופשתם, וקבעה כי הם שהו בחו"ל את התקופה שתיכננו. כן נדחתה טענתם לרשלנות רבתי חוזרת ונשנית של אליטליה כלפיהם. היא קבעה שהפישרים לא הוכיחו מחדל של המוביל מתוך חוסר אכפתיות, שיצדיק את פריצת גבול האחריות לפי האמנה. (ת.א. 21088/07).