בצהרי היום: קרב אוליגרכים בין אברמוביץ לברזובסקי

זו היתה התנגשות טיטאנים מודרנית: שניים מהאנשים העשירים בעולם מתגוששים על האגו הענקי שלהם, ועל נכסים גדולים עוד יותר. הקונים ברחוב סלואון בלונדון התבוננו בפליאה בסצינה שבה רומן אברמוביץ, הבעלים של מועדון צ'לסי, מתעמת עם בוריס בריזובסקי, אחד מיריביו הקטלניים ביותר.

בריזובסקי, לשעבר שותף לעסקים של אברמוביץ בשלוש חברות רוסיות גדולות, מנסה זה שישה חודשים להעביר לאברמוביץ הזמנה לדין עם תביעה בסך 5 מיליארד ליש"ט, כ-10 מיליארד דולר, ואתמול הוא קיבל את הצ'אנס שלו.

העיתון הבריטי "דיילי מייל" מדווח כי בריזובסקי, שקיבל מקלט מדיני בבריטניה אחרי שנמלט מרוסיה והואשם בה במעילה בכספי ציבור, עשה קניות בחנות המעצבים דולצ'ה וגבאנה, בלוויית שלושה שומרי ראש. בצאתו מן החנות הבחין ביריבו הגדול עושה שופינג בחנות הרמס, מרחק שתי דלתות ממנו. בריזובסקי, בן 61, הורה מיד לאחד משומרי ראשו להביא את צו הזימון למשפט מן הלימוזינה שלו, שחנתה בסמוך. אך כאשר ניסה בריזובסקי להיכנס לחנות עם המסמך, נחסם על ידי שלושת שומרי הראש של אברמוביץ, כולם חניכי SAS, הכוחות המיוחדים הבריטים.

בעוד שומרי הראש מתגוששים הצליח בריזובסקי לפתוח את הדלת ולהתייצב בפני יריבו. כאשר ניסה להושיט לו את המסמך, אברמוביץ הרים ידיים, והנייר נפל לרצפה. אחד מעדי הראייה סיפר ששמע את בריזובסקי אומר: "יש לי מתנה בשבילך".

הדרמה הונצחה כולה במצלמות האבטחה של החנות, ובתוך עשרים דקות ביקשו עורכי הדין של בריזובסקי את סרט הצילום כדי להוכיח שהצו שהוצא על ידי בית המשפט העליון אכן הוגש לאברמוביץ.

אמש אמר בריזובסקי, ששווה כיום 500 מיליון דולר בלבד, לעומת שוויו של אברמוביץ שמתקרב ל-22 מיליארד דולר: "כן, הגשתי לו את הצו היום. זה היה כמו סצינה מ'הסנדק'. כעת הכל עובר לתהליך משפטי". הסכסוך בין השניים נוגע לחברת סיבנפט, ששניהם רכשו במשותף ב-50 מיליון דולר ב-1995, ושווה כיום מיליארדי דולר.