השופט ישי לויט ימשיך לשמש בורר בין האחים שרבט; מקיימים מגעים מתקדמים לסיום הסכסוך

ביהמ"ש דחה את בקשת יאיר שרבט, שטען כי איבד את אמונו בלויט משום שהליך הבוררות נמשך למעלה מזמן סביר

בית המשפט המחוזי בנצרת דחה את בקשת יאיר שרבט, אחד מבני משפחת שרבט, בעלת אחת מחברות הבנייה הפרטיות הגדולות בארץ, להעביר מתפקידו את השופט בדימוס ישי לויט, המשמש כבורר בסכסוך המשפחתי הקשה בנוגע לחלוקת הרכוש.

שרבט טען כי איבד את אמונו בלויט (שהחליף את השופט בדימוס שלום ברנר, שהתפטר מתפקיד הבורר), משום שהליך הבוררות נמשך למעלה מזמן סביר. חמשת האחים האחרים, המיוצגים ע"י עו"ד ישראל עזיאל ממשרד ד"ר ליפא מאיר ושות', התנגדו לבקשתו.

השופט אברהם אברהם קבע כי סבירות התמשכות ההליך תלויה בנסיבות העניין, ובמקרה זה "הסכסוך בין האחים שרבט סבוך ביותר וההכרעה בו אינה פשוטה כלל ועיקר". הוא ציין שכל הסכסוכים בין האחים תלויים זה בזה ואי-אפשר לברר את הסכסוך בנוגע ליאיר שרבט דווקא, בלי קשר לשאר הסכסוכים. הסכסוך המרכזי הוא בין חמישה מהאחים לבין מלכיאל שרבט ובניו.

השופט אברהם ציין כי הוא מתרשם ש"הבורר שוקד על מלאכה קשה מאוד, בירורו של סכסוך בין שישה אחים ומי מצאצאיהם, הוא נמשך כ-3 עשורים ומקיף נכסים רבים ותביעות הדדיות לרוב. על-מנת שלא להעמיק את הסכסוך ומכיוון שבין האחים לבין עצמם מתקיימים מגעים מתקדמים ליישוב הסכסוך בדרכי שלום", הוא נמנע מלחייב את יאיר שרבט בהוצאות. (ת.א. 1121/02).