הנפקת האחים יעקובי: בתשקיף לא צויין כי יצחק גולדנברג, מבעלי השליטה בנגה אלקטרוטכניקה שקרסה, מועסק בחברה

בכיר בענף החיתום: "הם היו צריכים לציין זאת בתשקיף. היה חכם יותר מצידם לשים את זה על השולחן ולהגיד את זה מראש"

חברת י.ש. האחים יעקובי, שמנסה להנפיק את מניותיה בבורסה של תל אביב ולגייס באמצעות הנפקת מניות ואגרות חוב לפי שווי של 260 מיליון שקל. זוכה לביקורת לאור העובדה שיצחק גולדנברג, מבעלי השליטה בנגה אלקטרוטכניקה שקרסה לפני כשש שנים, מנהל בחברה מספר פרוייקטים.

יעקובי, שהוקמה בשנת 2000 ונמצאת בבעלותם של פיני ואמרי יעקובי, הינה למעשה חברת אחזקות שעוסקת בשלושה תחומי פעילות עיקריים: מערכות אלקטרוכמניות, תשתיות ופיתוח, מערכות בקרת תנועה וחניה. במסגרת ההנפקה שלה, בהובלת פועלים אי.בי.אי., לא זכתה עובדת ההעסקתו של גולדנברג לאזכור כשלהוא בתשקיף ההנפקה.

המהלך של החברה, שבאמצעותו תגייס 65 מיליון שקל במניות וכ-100 מיליון שקל באגרות חוב, זכה לביקורת מקרב גורמים בשוק. בכיר בענף החיתום אמר היום ל"גלובס" כי "המהלך נראה לא טוב. הרבה אנשים איבדו כסף אצל גולדנברג. הוא היה פעיל בדי הרבה גיוסים עם אותם משקיעים, וזה נותן תחושה שהוא חוזר בדרך האחורית".

אותו בכיר הסתייג מטענת יעקובי לפיה תפקידיו של יצחק גולדנברג מוגבלים בחברה; "לא נראה לי שהתפקיד שלו מסתכם בלכופף ברזלים. הם היו צריכים לציין את זה בתשקיף - המשקיע צריך לדעת, ושהמשקיע יחליט. היה חכם יותר מצידם לשים את זה על השולחן ולהגיד את זה מראש. שכל אחד יעשה את שיקול הדעת שלו".