1.
נו אז מה. אז מה אם חלק ממנויי חברת הלוויין yes סובלים לעיתים בחודש האחרון מהפרעות. לא קצת הגזמנו? אם כבר התגלתה פה הפרעה, אז היא זאת הקיימת באישיות הישראלית שהפכה, לפחות על פי התגובה ההיסטרית, כחולת טלוויזיה בלתי נשלטת, כזאת שאם קצת משחקים לה עם המנה היומית היא יוצאת משליטה.
אולי זה לא גילוי חדש, אבל העוצמות בהחלט מפתיעות: מאות אלפי פניות למרכז השירות של yes ביום, עשרות דפים המוקדשים לנושא בכל העיתונים והאינטרנט ממשיך לעדכן בזמן אמת על מיקום הספינה שכביכול גורמת להפרעות.
לפני שאנחנו, הישראלים, מאבדים לגמרי פרופורציות ומתחילים לראות בהפרעות ב-yes אסון לאומי או מתגייסים ליום התרמה למען החברה הסובלת, כדאי לקחת אוויר, לשתות כוס מים, ולהבין שהשד אינו נורא כל כך. איפה נחמן שי כשצריך אותו.
אם יש, חס וחלילה חצי שעה הפרעות בשידור, ניתן לתרגל התנהגות סוציאלית שקצת נשכחה בעידן הטלוויזיה. לדבר עם בן או בת הזוג, לחזק את הקשר עם הילדים, או לחדש חברויות ישנות. אפשר גם, רחמנא ליצלן, לקרוא ספר. דרך אגב, לכל מנויי הוט שלום.
2.
אין לנו טענות לכל אותם יועצים המתמחים בפתרון קל מהיר ואלגנטי של משברים, באמת שלא. הרי בסך הכל פונים אליהם והם משיאים את עצתם בחינם, מתוך רצון לעזור וברוח טובה. אם בדרך הם מקבלים פרסום חינם, אז מה.
אבל, אף אחד מאותם יועצים ומומחים לא הצביע על הנקודה העקרונית ביותר: ההשפעה של טיפול נכון על משבר כמו זה שעובר על yes בימים אלו הינה שולית. אחרי המשפט האחרון אתם ודאי מגחכים ומוכנים להפציץ אותנו בהסברים למה זו טעות לחשוב כך; וגם שמחים להציף אותנו בדוגמאות איך טיפול נכון במשבר הציל חברה, או בדוגמאות הפוכות, כיצד טיפול לא נכון הרג חברות.
אבל בינינו, הנהלת yes לא יצרה את המשבר, לא טאטאה אותו מתחת לשטיח ופעלה בניסיון לפתור אותו, גם מבחינה טכנולוגית וגם מבחינת השירות. נניח שהיא עשתה את זה לא מספיק טוב, אז מה. מי שעיין בסעיף הראשון של רשימה זאת מבין ששום דבר לא ינחם את הישראלי הממוצע כשלוקחים לו את הטלוויזיה. כבר יותר מחודש יש הפרעות בשידור של yes והסוף לא נראה, זאת העובדה החשובה ביותר ואף טיפול משברי, מוצלח ככל שיהיה, לא יוכל לשנות את המצב, מקסימום לשפר בשוליים את התדמית של yes. לא יותר.
3.
יש רק דבר אחד שישראלים אוהבים יותר מטלוויזיה, וזה לדפוק את המערכת. אם yes יעניקו, נגיד, חודש התחברות חינם בעקבות ההפרעות, הרי שהמנויים ירגישו שהם דפקו את המערכת. הרי ככה הם קיבלו, לפחות בזמן שהטלוויזיה עבדה כמו שצריך, טלוויזיה בחינם.
הבעיה של yes היא שחודש חינם כזה יעלה לה בחישוב גס משהו כמו 100 מיליון שקל. לא בשורה העליונה, אלא בזו שהכי כואבת - התחתונה. לא "על הנייר", אלא ממש בתזרים המזומנים, זה שנכנס אל הבנק כדי לכסות על הגירעונות העצומים.
Yes חיה על הקשקש מבחינה תזרימית, ולא בטוח שהיא תעמוד במכה כזאת. כאן בדיוק צריכה להתגלות גדלות הרוח של בעלי המניות של החברה, בזק וקבוצת יורוקום. האדונים אלוביץ', רודב ואנשי אייפקס-סבן: זה הזמן להקריב את הטווח הקצר לטובת הארוך ולהבטיח ל- yes גב בשעה שהיא מפצה את מנוייה באופן גורף ובעלות גבוהה.
4.
על פי דבריו של מנכ"ל yes, רון אילון, היו ימים בהם כ-400 אלף מנויים פנו למרכז שירות הלקוחות. היכולת של yes לענות לכל אתם פונים נתפסה אצל "המומחים" ככישלון חרוץ. כדי לקבל פרופורציות, אין היום בישראל אף מוקד טלפוני של אף חברה או גוף אחר שיכולה לעמוד בעומס שאפילו מתקרב לזה שהתמודדה עימו yes. כולם היו נכשלים. נקודה.
ניתן למצוא אולי דרכים יצירתיות להקטין את העומס, אבל בשורה התחתונה מספר כזה של פונים הוא חסר תקדים, עוד תופעה המעידה על היסטריית הטלוויזיה של הישראלים. וחוץ מזה, נניח שמייד כל הקריאות היו נענות על ידי מוקדנים סובלניים, אז מה. הרי את השידורים זה לא היה משפר.
5.
מדד המשבר של yes נמדד עכשיו על פי מספר הנוטשים את החברה לטובת המתחרה הוט. יש לנתון זה משמעות לא מועטה, אבל האמת שהפגיעה הקשה ביותר בחברה היא בתדמית הטכנולוגיה ומערך השירות של החברה. אלו נפגעו באופן קשה ולטווח הארוך.
הפגיעה הזאת גורמת לשחיקה ביתרונות היחסיים של yes ועלולה להביא לשינוי במאזן הכוחות בינה לבין הוט. זאת הבעיה המרכזית של yes ואיתה היא תיאלץ להתמודד כשתסתיים ההפרעה. כל יום שעובר מבלי שתיפסק ההפרעה, מקטין את הסיכוי של yes להתמודד בעתיד בהצלחה עם הפגיעה בתדמית שותתת הדם שלה.
6.
אל תתפלאו לגלות אם בסוף יתברר כי האחראים האמיתיים להפרעה הם כוחות הביטחון הישראליים ולא גופי ביון כאלה ואחרים, ששימשו רק להטעיה בפרשה זאת. אל תתפלאו גם אם אף פעם לא נדע מה באמת גרם להפרעה בשידורי yes.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.