מתקבעת בעשירייה הראשונה בעולם: פרוטרום רוכשת חברה גרמנית תמורת 67 מיליון דולר

מדובר בשתי חברות מקבוצת גוורצמולר שהשיגו מחזור מכירות של כ-65 מליון דולר ב-2006 *

יצרנית חומרי הגלם לתעשיית המזון פרוטרום הודיעה הבוקר כי ביום חמישי האחרון (ה-11 בחודש) חתמה על הסכם לרכישת החברות 'גוורצמולר' ו'בלסינג ביוטק' הגרמניות מקבוצת גוורצמולר תמורת 67 מיליון דולר. הרכישה תמומן באמצעות מימון בנקאי לזמן ארוך.

ההסכם שנחתם מתאר את מתווה התשלום בעתיד כך שהתמורה הסופית שתשולם תשקף לקבוצה שווי בהתבסס על מכפיל של 7.1 על ה-EBITDA שתשיג הקבוצה במהלך שניים-עשר החודשים המסתיימים בסוף השנה הנוכחית. לפי הודעת פרוטרום, מחזור המכירות של קבוצת גוורצמולר הסתכם ב-2006 בכ-65 מליון דולר או 46 מיליון אירו.

פרוטרום הודיעה בנוסף בהקשר לרכישה כי בכך ממשיכה החברה את "יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה של קבוצת פרוטרום והינה רכישה אסטרטגית חשובה ומשמעותית המבססת את מעמדה של פרוטרום כאחת מעשר החברות הגדולות והמובילות בעולם בתחום הטעם ומחזקת את נוכחותה ומיצובה כיצרנית עולמית מובילה של פתרונות טעמי Savory".

באשר לשוק טעמי ה-Savory מדווחת החברה כי זה צומח בשיעורים שנתיים של כ-4%-6%, ובשיעורים גבוהים יותר בשווקים מתפתחים, אשר גם בהם קבוצת גוורצמולר. "פרוטרום רואה בתחום זה מנוע צמיחה אסטרטגי חשוב עבורה ומשקיעה רבות בפיתוח מוצרים חדשניים וייחודיים, בעלי ערך מוסף גבוה, באתריה בעולם", כתבה החברה בהודעתה.

רכישה זו של פרוטרום אינה הראשונה השנה, והיא מצטרפת לחמש רכישות שביצעה בתקופה. ברבעון השני השנה דיווחה פרוטרום על גידול של 27% בהכנסות ל-92 מיליון דולר.