אורית סון מונתה למשנה לפרקליט המדינה; אורית קוטב תנהל את יחידת התביעות ומיקור חוץ

סון, שתחליף את עו"ד מרים רובינשטיין, הקימה בתפקידה האחרון את הפרקליטות האזרחית במחוז ירושלים (שפוצלה מהפלילי) ועמדה בראשה

מינויים חדשים במשרד המשפטים: עו"ד אורית סון מונתה לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים, במקומה של עו"ד מרים רובינשטיין. עו"ד אורית קוטב מונתה לעמוד בראש יחידת התביעות ומיקור חוץ, הנמצאת בהקמה ותהווה חלק מפרקליטות המדינה.

אורית סון (51) החלה דרכה לפני 24 שנים בפרקליטות מחוז ירושלים, שם עסקה בעיקר בתיקים כלכליים מורכבים עם היבטים אזרחיים ובעבירות צווארון לבן (פרשת בנק צפון אמריקה), ואחר כך היתה ממונה על עניינים פליליים בפרקליטות המחוז.

בהמשך שימשה, בין היתר, כממונה על עניינים אזרחיים בפרקליטות המדינה וכמנהלת המחלקה האזרחית בה. בתפקידה האחרון הקימה לפני כשנה את הפרקליטות האזרחית במחוז ירושלים (שפוצלה מהפלילי) ועמדה בראשה.

אורית קוטב (39) עבדה כ-13 שנה בפרקליטות במחוז ירושלים, וטיפלה בתיקים פליליים, אזרחיים ומינהליים. בנוסף, היא משמשת כיו"ר ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה.

ליחידה, שתמנף את הגשת התביעות האזרחיות בשם המדינה, תחום שהוזנח עד כה בשל מצוקת כ"א, מונו גם עוה"ד ישראל בלום ודקלה פלומנבאום אמסלם שלו מפרקליטות המדינה. היחידה תעסוק גם בריכוז הטיפול בתיקים שניתן להעביר מטיפולה הישיר של הפרקליטות למיקור חוץ, תוך הקמת מנגנון איתור, פיקוח והנחייה על עבודתם של עורכי הדין החיצוניים. היחידה תהיה כפופה לאורית סון.