בנק הפועלים: התחזקות השקל תביא למדדים נמוכים בחודשיים הקרובים

הכלכלנים: האינפלציה ב-2007 תסתכם ב-2.4% בהנחה שהדולר יתייצב * האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תעמוד על 1.8%

בבנק הפועלים מגיבים היום לקריאת מדד המחירים לצרכן בחודש ספטמבר, אשר ירד ב-0.5%, והאנליסטים סבורים כי שני המדדים הבאים יהיו נמוכים גם כן, ובמבט רחוק יותר צופים הכלכלנים התמתנות באינפלציה בשנה הקרובה.

"מדד אוקטובר צפוי לרדת ב-0.1%", אומרים בבנק הפועלים. "המדד יושפע בעיקר מייסוף השקל בשיעור של 2.9% ועקב כך צפוי סעיף הדיור לרדת ב-2.2%". עם זאת, ירידות אלו ימותנו בשל עלייה ממוצעת של 3% הצפויה במחירי הדלק, ייקור מחירי החשמל באמצע ספטמבר וכן עלייה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה.

באשר למדד נובמבר, זה צפוי לעלות בשיעור מתון של 0.1%, והוא יושפע בעיקר מעליות במחירי המזון, הפירות, הירקות והמים. "הירידה בסעיף הדיור עקב הייסוף בשקל והירידה העונתית בהוצאה על נסיעות לחו"ל ימתנו עליות אלו", מציינים האנליסטים.

האינפלציה מתחילת השנה עומדת על 2.3%, ובבנק הפועלים מעריכים כי האינפלציה תסתכם בשנת 2007 ב-2.4% - בחלק העליון של תחום יעד האינפלציה של הממשלה (1%-3%). הערכת הכלכלנים מתבססת על התייצבות של הדולר סביב הרמה אליה הגיע לאחרונה מול השקל. באשר ל-12 החודשים הבאים, כלכלני הפועלים צופים כי האינפלציה תסתכם ב-1.8%.