פטרו גרופ במו"מ לרכישת חברה בולגרית המקימה בתי זיקוק; ההשקעה הראשונית: 15 מיליון אירו

עוד נזכיר כי לאחרונה הודיעה החברה על הפסקת מגעים לרכישת נכסי חברת GPM, המחזיקה ב-110 תחנות דלק וחנויות נוחות

חברת האנרגיה פטרו גרופ, שבבעלות איש העסקים ארקדי גאידמק, הודיעה היום כי היא מקיימת מו"מ לרכישת שליטה בחברה בולגרית. היקף ההשקעה הראשונית בעסקה אמור לעמוד על כ-15 מיליון אירו. החברה הבולגרית פועלת בתחום האנרגיה בבולגריה, וצפויה להשלים בחודשים הקרובים הקמת בית זיקוק. כמו כן החברה הבולגרית עוסקת בהקמת בית זיקוק לביו דיזל ומתקנים לטיהור וניצול בוצות ופסולת רווית נפט ושמנים.

חברת פטרו גרופ עוסקת בעיקר בהשקעה בתחנות דלק ובחנויות נוחות בארה"ב (בבעלות פטרו גרופ 280 תחנות דלק וחנויות נוחות), וזו למעשה הפעם הראשונה בה היא מתעניינת בחברה העוסקת בהקמת בתי זיקוק.

עוד נזכיר כי לאחרונה הודיעה החברה על הפסקת מגעים לרכישת נכסי חברת GPM, המחזיקה ב-110 תחנות דלק וחנויות נוחות. אמנם אז הודיעה פטרו גרופ כי הפסקת המו"מ נבעה בשל ממצאים פיננסים, אולם לא מן הנמנע כי בחברה העדיפו להפנות משאבים לפעילות חדשים במקום להרחבת הפעילות הקיימת.

מניית פטרו גרופ מתנהגת בחודשים האחרונים כמו רכבת הרים. כאשר גאידמק הודיע על רכישתה ביוני האחרון, היא זינקה בתוך זמן קצר ביותר מ-60%. מאז הרכישה היא הספיקה להתרסק ב-30%. יחד עם זאת בחודש החולף התאוששה המניה והוסיפה לערכה כ-58%. כיום שווי השוק של החברה עומד על כ-370 מיליון שקל.