פישמן מוכר החזקותיו הפרטיות במונדון לקבוצת מגדל לפי שווי של 600 מיליון דולר

ימכור 10% תמורת 60 מיליון דולר * מונדון מרכזת את פעילות הנדל"ן בהודו של כלכלית ירושלים דרבן ומבני תעשיה - כולן בשליטת אליעזר פישמן

איש העסקים אליעזר פישמן, יו"ר ובעל השליטה בחברת מונדון, המרכזת את פעילות הנדל"ן בהודו של כלכלית ירושלים , דרבן ומבני תעשיה , מדלל החזקותיו בחברה. חברת נכסי משפחת פישמן, אשר נמצאת בשליטת פישמן ומשפחתו ומחזיקה ב-10% ממונדון, הודיעה כי מכרה היום את כל החזקותיה במונדון לגופים מקבוצת מגדל ביטוח .

מגדל תשלם לפישמן 60 מיליון דולר עבור נתח המניות של מונדון. בנוסף, מגדל תשלם 10 מיליון דולר נוספים אם מונדון תצליח לבצע הנפקת מניות לציבור בתוך 5 שנים לפי שווי הגבוה מ-600 מיליון דולר, בתוספת ריבית שנתית של 5% מיום ביצוע העסקה ועד השלמת ההנפקה.

בנוסף, מגדל תקבל אופציית פוט (PUT) לפיה היא תהיה רשאית לחייב את חברת נכסי משפחת פישמן לחייב אותה לרכוש ממנה את כל מניות מונדון אשר טרם נמכרו על ידה ועדיין מצויות בבעלותה. האופציה תינתן למימוש ב-6 החודשים שיחלו 5 שנים מיום המימוש. כמו כן, פישמן התחייב כי במקרה ויקים חברת נדל"ן הפועלת בוייטנאם, הוא יעניק למגדל 10% ממניות החברה.

פישמן מוכר אמנם את החזקתו הפרטית במונדון, אולם הוא ימשיך להחזיק במניותיה של החברות הציבוריות שבבעלותו הנסחרות בת"א, שכן כלכלית ירושלים ומבני תעשיה מחזיקות 36% כל אחת ממניות מונדון ודרבן מחזיקה ב-18% ממניות מונדון.

נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה מונדון כי חתמה על מסמך עקרונות עם שותף הודי לרכישת 50% מחברה המחזיקה בקניון הנמצא בשלבי בנייה, על בסיס מחיר המשקף שווי כולל של 180 מיליון דולר. העסקה הרביעית של מונדון בתת-היבשת תתרחש הפעם בעיר לודהיאנה העיר הגדולה ביותר במדינת פנג'אב הנמצאת כ-370 ק"מ מצפון לבירה, דלהי.

במהלך מוצלח הנפיק פישמן בשלהי השנה שעברה את מירלנד פיתוח, החברה הגג המרכזת את נכסי הנדל"ן ברוסיה, בבורסה המשנית בלונדון. מירלנד נשלטת בידי כלכלית ירושלים, מבני תעשיה ודרבן. היקף ההנפקה האמורה הסתכם בכ-312 מיליון דולר והיא ייצרה לחברות השולטות רווחי הון מהותיים.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"