זיסר מגיע לפולין: פלאזה סנטרס של אלביט הדמיה תחל להיסחר בפולין מחרתיים

אלביט הדמיה מחזיקה ב-68.4% מפלאזה סנטרס, אשר תהיה חברת הנדל"ן הראשונה שנסחרת גם בלונדון וגם בוורשה

חברת הנדל"ן פלאזה סנטרס, זרוע הביצוע של אלביט הדמיה בתחום ייזום, בנייה והקמה של מרכזי בידור וסחר במרכז ובמזרח-אירופה, הודיעה היום כי קיבלה אישור מהבורסה בפולין לרשום את מניותיה למסחר, מה שיהפוך אותה לחברת הנדל"ן הראשונה שתיסחר גם בוורשה וגם בלונדון, שם נסחרות מניותיה כיום.

החברה, אשר עומלת בימים אלו על פיתוחם של 25 מרכזי מסחר ובידור באירופה ובהודו, מסרה כי 292 מיליון מניותיה יחלו להיסחר בבורסה הפולנית מחרתיים (19 באוקטובר). החברה הוסיפה, כי בכוונתה להתחיל בפיתוחם של 3 מרכזי קניות חדשים בערים סוואלקי, טורון וזורזלק שבפולין, וכמו כן בכוונתה להקים פרויקט מסחר ובידור נוסף בעיר לודג', גם כן בפולין. בהודעת החברה נאמר גם כי היא ממשיכה לתור אחר הזדמנויות השקעה בפולין.

אלביט הדמיה מחזיקה ב-68.4% מפלאזה סטנרס, אשר החלה להיסחר בבורסת לונדון בחודש נובמבר אשתקד לאחר שגייסה 166 מיליון לירות שטרלינג. לחברה פורטפוליו נכסים בשווי 907 מיליון אירו, והיא כבר מסרה כי 60% מהסכום שגויס בלונדון בוזבז.

במחצית הראשונה של 2007 הרוויחה פלאזה 22.6 מיליון אירו - גידול של 54% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. החל מ-2007, בכוונת החברה לחלק כדיבידנד 25% מרווחיה, אם אלה לא יעברו את ה-30 מיליון אירו.