השוק הראשוני מתחמם: פולאר השלימה המכרז המוסדי לגיוס כ-150 מיליון שקל

החברה הגדילה את היקף הגיוס מ-100 ל-150 מיליון שקל לנוכח ביקושים ערים

השוק הראשוני ממשיך לאותת ששעריו נפתחים מעט מהמחנק שאפיין אותו בחודשים האחרונים לנוכח משבר האשראי בארצות-הברית. המשבר האחרון בלם כמעט לחלוטין את הפעילות בזירת הגיוסים וההנפקות, ובמיוחד את הגיאות שנרשמה מתחילת השנה בשוק גיוסי חוב. עם זאת, החודשיים האחרונים - שהיו חיוביים במיוחד בשווקים - מחזירים מעט צבע ללחיי המשקיעים, כשגם בשוק הראשוני חוזרים העניינים בהדרגה לסדרם.

היום לדוגמה דווח כי חברת הנדל"ן פולאר השקעות , אותה רכש באחרונה איש העסקים זיל פלדמן מידי קבוצת שרפ"ק , השלימה בהצלחה את המכרז המוסדי לגיוס אג"ח, כשמדובר למעשה באחת הפירמות הראשונות שאינה נמנית על החבורה המובילה באחד-העם שהצליחה לגייס חוב בתקופה שלאחר המשבר.

בהקשר זה נזכיר, כי לאחר המחנק שאפף את השוק, גויסו אמנם בשבועות האחרונים מיליארדי שקלים בחוב קונצרני, אך רק בקרב חברות מובילות כמו אי.די.בי, אפריקה וקבוצת דלק. כעת, כשהפאניקה בשווקים שוככת בהדרגה, ומבלי להתייחס כמובן לאירועי סוף השבוע בוול סטריט, מגיעות גם הפירמות הבינוניות והקטנות ותובעות להן נתח, ופולאר היא מהראשונות שבהן.

האג"ח שגייסה החברה, שמתכננת להרחיב כעת את פעילותה בתחום הנדל"ן עם השלמת הרה-ארגון בפורטפוליו שירשה משרפ"ק, הוא צמוד מדד, כשההנפקה נסגרה בתשואה של 6.89% למח"מ של 4.9 שנים. אמנם מדובר בריבית גבוהה מזו שחברה דוגמת פולאר, המדורגת A3 על-ידי מדרוג, יכלה להשיג טרם המשבר, אך עדיין מדובר בריבית שמותירה מקום לאפסייד אם החברה תתנהל נכונה. אינדיקציה חיובית אחרת מבחינת פולאר ומבחינת השוק בכלל, היא העובדה שהחברה הגדילה את היקף הגיוס מ-100 ל-150 מיליון שקל לנוכח הביקושים שאיפשרו זאת.

במכרז המוסדי, אותו הובילה לידר הנפקות מקבוצת שרפ"ק, שעדיין נמנית על בעלי העניין המרכזיים בחברה, נמכרו כ-80% מהסחורה המבוקשת, כשיתרתה תימכר במכרז הציבורי שייערך בימים הקרובים. האג"ח האמורות ייפרעו בחמישה תשלומים שווים החל מינואר 2011 וישלמו ריבית שנתית של 6% בשני תשלומים שנתיים.

נזכיר, כי פלדמן השלים בחודש יולי את רכישת השליטה בפולאר, שהייתה קודם לכן אחת הזרועות המרכזיות של קבוצת שרפ"ק. החברה, המנוהלת כיום על-ידי דובי וייס, מיועדת להיות זרוע הפעילות של פלדמן בתחום הנדל"ן מחוץ לשוק האמריקני, על אף שגם בו יש לה פעילות לא מועטה. בכל מקרה, במסגרת ההסכם בין החברה לבין פלדמן העניק האחרון זכות סירוב לביצוע עסקאות נדל"ן שייזום או יקבל.