חברה בת של בריטיש תרכוש מחברה בת של בסר קניון בקפריסין לפי שווי של 121 מ' אירו

בשלב הראשון תרכוש בריטיש 50% מהקניון תמורת 60.5 מיליון אירו * הרווח שתרשום בסר מהעסקה יסתכם ב-30 מיליון אירו

חברת בריטיש ישראל וחברת בסר הודיעו היום לבורסה, כל אחת בנפרד, כי בריטיש חתמה על מכתב כוונות בדבר קניון שתרכוש חברה בת שלה, אשר מוקם בקפריסין ומיועד להיפתח לקהל בסוף 2008. בצד המוכר נמצאות 4 חברות זרות, שביניהן חברה בת הולנדית של בסר, המחזיקה ב-46.67% מהקניון הממוקם בלימסול.

רכישת הקניון תתבצע בשני שלבים. בשלב הראשון תירכש מחצית הקניון תמורת 60.5 מיליון אירו, ובשלב השני תירכש המחצית הנוספת של הקניון תמורת סכום שיחושב על פי דמי השכירות שיתקבלו מהקניון במשך 18 חודשים לאחר תחילת הפעלתו. חלקה של בסר בקניון הוא כ-28 מיליון אירו.

הסכום שישולם תמורת 50% מהקניון יורכב מ-20 מיליון אירו שיועברו בעת החתימה על הסכם סופי, 10.5 מיליון אירו שישולמו בעת פתיחת הקניון לציבור ו-30 מיליון אירו ישולם באופן שהקונה יטול על עצמו התחייבות של חברת הפרויקטים כלפי בנקים וכלפי המוכרים בסכום זה.

בסר ציינה בדיווחה כי בין הצדדים סוכם שהחוזה הסופי ייחתם עד 29 בנובמבר. עוד דיווחה בסר כי הרווח הצפוי לה בגין העסקה הוא 30 מיליון אירו (כ-168 מיליון שקל), וכי תזרים המזומנים שינבע ממנה כתוצאה מהשלמת שני השלבים של העסקה הוא 35 מיליון אירו (כ-196 מיליון שקל).