מריל לינץ': רכישת אריסטה היפנית ע"י פרמירה תזרז את מכתשים אגן לבצע רכישה במאות מיליוני דולרים

האנליסטים ממליצים לקנות את המניה ומדגישים כי רכישת אריסטה שיקפה לה מכפיל 12.5 על הרווח הצפוי ב-2008 - מכתשים נסחרת לפי מכפיל של 9.5 - "זהו תג מחיר מצוין עבור מכתשים"

חברת האגרוכימיה מכתשים אגן , שבשליטת קונצרן אי.די.בי , מקבלת היום רוח גבית מבית ההשקעות מריל לינץ', אשר חוזר וממליץ למשקיעים לקנות את המניה, כאשר האנליסטים מאמינים כי רכישת אריסטה היפנית בידי חברת ההשקעות הפרטית פרמירה תדחוף את מכתשים אגן לבצע רכישה חדשה.

התקשורת הזרה דיווחה בחודשים האחרונים על התעניינותה של מכתשים אגן ברכישת חברות זרות, ובין היתר עלה שמן של ענקית האגרוכימיה הגנרית מאוסטרליה Nufarm וגם אריסטה היפנית. עם זאת, רכישתה של אריסטה בידי פרמירה פסלה את האופציה השנייה, והאנליסטים במריל לינץ' סבורים כי הרכישה האמורה תלחץ על מכתשים אגן, והמתחרות העיקריות שלה, Nufarm ו-United Phosphorus, לבצע רכישות.

"מכירות Glyphosate נפלו ולכן מיזוגים ורכישות הם הפתרון", סבורים האנליסטים. "רכישת אריסטה עשויה להוות זרז שילחץ על מכתשים אגן, Nufarm ו-United".

אז את מי עשויה מכתשים אגן לרכוש? האנליסטים מסבירים כי "אנו רואים את מכתשים אגן ואת United כטורפים ואת חברת Nufarm כטרף. עם זאת, תזרים המזומנים של מכתשים לא יכול לתמוך ברכישה בסדר גודל שכזה. יהיה קשה למכתשים לבלוע את Nufarm. אנו צופים כי מכתשים תבצע רכישה בכמה מאות מיליוני דולרים, לא יותר מזה".

במריל לינץ' סבורים כי רכישת אריסטה תיטיב עם מכתשים אגן, שכן היא מצמידה לה תג מחיר אטרקטיבי. "תג המחיר של אריסטה שיקף לה מכפיל 12.5 על הרווח הצפוי ב-2008. מכתשים אגן נסחרת כעת לפי מכפיל של 9.5. זהו תג מחיר מצוין עבור מכתשים".