מעלות: השפעת מדדי המחירים פוגעים גם בתוצאות הרבעון השלישי של חברות הליסינג

ניו-קופל הודיעה אמש כי תרשום בדוחותיה גידול של כ-50 מיליון שקל בסעיף הוצאות המימון * מעלות הוציאו הבוקר עדכון לגבי דן רכב הצפויה גם היא להציג גידול משמעותי בהוצאות המימון הנגזרות מהשינויים במדד

השפעת מדדי המחירים בחודשי הקיץ שפוגעים בתוצאות הרבעון השלישי של חברות רבות הנסחרות באחד העם, הגיעה גם לחברת הליסינג ניו-קופל שאמש הודיעה כי תרשום בדוחותיה גידול של כ-50 מיליון שקל בסעיף הוצאות המימון.

בהקשר לכך הוציאה הבוקר חברת דירוג האשראי, מעלות, עדכון לגבי החברות בענף בו היא צופה כי גם דן רכב צפויה להציג גידול משמעותי בהוצאות המימון הניגזרות מהשינויים במדד.

בנוסף כותבים במעלות על שאר החברות בענף כי הגידול בהוצאות המימון ישפיע לרעה על רווחי חברות הליסינג וההשפעה צפוייה להגיע עד כדי "הפסד נקי ברבעון המדווח". מצד שני כותבים במעלות כי "ההשפעה התזרימית של הוצאות המימון המוגדלות הנה מתונה יחסית".

החשיפה לשינויים במדד מוסברת על ידי מעלות בתקבולי דמי החכירה בגין חוזי הליסינג הצמודים למדד. בהקשר זה מוצאים במעלות צורך להסביר כי השפעת המדד הינה זמנית וקצרת מועד. "בטווח הארוך, ההכנסות מדמי חכירה מפצות על חלק נכר מהעלייה במדד, בעוד הוצאות המימון הרבעוניות מוכרות על סך החוב הפיננסי במועד אחד".

בנוסף, להערכת מעלות "הוצאות המימון המוגדלות ברבעון השלישי של שנת 2007 אינן מייצגות את הוצאות המימון השנתיות, ובשלב זה אינן צפויות להשפיע על דירוג חברות הליסינג".

על פי נתוני בנק ישראל, ציפיות האינפלציה ל- 12 החודשים הקרובים נעות בין 1.2% ל-1.5%. במעלות חתמו את הודעתם וציינו כי תשוב ותבחן את הערכותיה ואת השפעתם של המדדים הקרובים על איתנותן של חברות הליסינג המדורגות.