הרשות השנייה מבהירה: פינות מסחריות יחושבו כזמן פרסומות לכל דבר

הפינות המשודרות אצל זכייני הטלוויזיה המסחריים בסמוך לחדשות יחויבו בסימון כפרסומות

הרשות השנייה הבהירה לזכייני ערוצים 2 ו-10 כי כל הפינות המסחריות, המשודרות בדרך כלל בצמוד לחדשות, יחושבו כזמן פרסומות, וכי מעתה והלאה הן ערוץ 2 והן ערוץ 10 מחוייבים לסמן פינות אלה כזמן פרסומות - כך נודע ל"גלובס".

ההחלטה בעניין באה לאחר שבתקופה האחרונה שולבו על-ידי קשת, רשת וערוץ 10 פינות מסחריות אשר לא הוגדרו מראש כפרסומות ובחלק מהמקרים גם לא סומנו כך.

בין הפינות שיחושבו במסגרת הזמן הלא תוכניתי גם הפינה של כלל פיננסים -"בטוחה", המשודרת על-ידי קשת בסמוך למהדורת החדשות של חצות; "תדע תצליח" של בנק הפועלים המשודרת על-ידי ערוץ 10 וכן פינה של מטרנה המשודרת על-ידי הערוץ. פינות נוספות משודרות על-ידי רשת ובהן של אזורים (חידה), קוקה-קולה אקטיב והונדה סיביק הייברד - "משפחה ירוקה" - כל אלה שודרו במהלך התקופה האחרונה על-ידי הזכיינית.

ממכתב שנשלח לקשת, רשת וערוץ 10, על-ידי אילת מצגר, סמנכ"ל טלוויזיה ברשות השנייה, נכתב כי "לאחרונה גברו פרסומים בדבר אייטמים המשודרים בערוצים 2 ו-10 ובהם אזכורים מסחריים. מדובר בפינות שיש בהן העברת מידע עסקי או פיננסי, תוך שהן מאזכרות גורמים מסחריים ולמעשה ברור שהמידע המועבר בפינה הינו מטעם גורמים מסחריים אלה. פינות אלה מהוות פרסומת מסכית לכל דבר ועניין, וככאלה הן כפופות לכל הכללים הרלוונטיים ולמגבלות הנובעות מכללי הפרסומת.

"בכוונתנו לערוך בחינה מחדש לגבי כל הפינות המשודרות בערוצים 2 ו-10 ולשקול את ההגדרה הקיימת ואת מידת עמידתן של פינות אלה בהדגרות ובכללים".

מערוץ 10 נמסר בתגובה, כי "מיד לאחר פניית הרשות אלינו בנושא נעשו השינויים הנדרשים".

ברשת סירבו להגיב על הידיעה. תגובת קשת לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה, כי "ההנחיות שלנו בעניין הפינות המסחריות עם אזכורים מסחריים היו ברורות. הפינות מחושבות כזמן פרסום לכל דבר ועניין, ולכל הזכיינים".