דנקנר מתקשה למכור את מניות דסק"ש: שינה תוך כדי ההנפקה המוסדית את המבנה עליו הודיע הבוקר

הבוקר הודיעה החברה כי תציע 2 מיליון מניות לפי שווי של 125 שקל למניה - היום במהלך המכרז המוסדי נוספה לתמורה אופציה לרכישת מניה נוספת * המניה החלה הבוקר להיסחר בירידה של 3% ושינוי מבנה ההנפקה הוריד אותה עוד 1.5%

ההכנות לקראת שינוי הרכבי המדדים בבורסה באחד העם נכנסות להילוך גבוה ודורשות גם הפעם מבעלי השליטה בחברות הציבוריות השונות לבצע מהלכים שאינם עולים בקנה אחד עם הפעילות העסקית של החברה או עם התחזיות הפנימיות לעתיד.

מקרה שכזה מתחולל היום (ד') בשוק על-ידי חברת אידיבי , בעלת השליטה בחברת האחזקות דיסקונט השקעות , שהודיעה על הנפקת מניות והיום, ככל הנראה בשל אי היענות להצעתה, שינתה את תנאי ההנפקה המוסדית לטובת הניצעים ולרעת החברה וערך המניה - כך נודע ל"גלובס".

היום הודיע דירקטוריון דסק"ש כי החליט לפעול לביצוע הנפקה של מניות דסק"ש בהיקף של 250 מיליון שקל - תוך מכירת 2 מיליון מניות במחיר של 125 שקל האחת - 3% מתחת למחיר הסגירה של המניה אתמול.

אולם צעד דילול זה לא הביא את המשקיעים המוסדיים לאסוף הבוקר את מניות החברה. בשל כך החליטה החברה ללכת צעד נוסף לטובת המשקיעים והציעה להם תוספת לתמורה בנוסף למניה עצמה. התוספת היא אופציה לרכישת מניה נוספת של דסק"ש - גם היא, ככל הנראה בדיסקאונט על מחיר השוק. האופציה תהיה פתוחה למימוש המוסדיים עד סוף חודש נובמבר הקרוב.

לצעד זה ישנו הסבר לאו דווקא ישיר לחשיבה העסקית של החברה ובעלות השליטה בה, היות שאלו שואפים לשמור על מיקום המניה במדד המוביל בבורסה המקומית. אולם בנוסף, ניתן להצביע כי שינויי הכיוון בדרך ההנפקה מאותתים שמניית דסק"ש כבר אינה "סחורה חמה" בשוק כפי שהיתה בעבר.

יצויין כי עדיין לא ידוע מהו מחיר המימוש למניות שירכשו באופציה הפתוחה, אולם לפי מסלול מחיר המניה במהלך היום מחיר המניה שהחל כאמור בירידה של 3% ל-125 שקל (בהתאם למחיר הצעת ההנפקה) ירד במחצית היום לירידה של 4.5% למחירה בעת כתיבת שורות אלו - 123.8 שקל.

גורם בכיר בדסק"ש אמר בצהריים ל"גלובס" כי דירקטוריון החברה החליט לבצע את ההנפקה בעקבות פניית גופים מוסדיים המעוניינים לשמר את המניה למסחר במדד המוביל באחד-העם.

דיסקונט השקעות