לאומי: המגמה בטווח הקצר תיקבע לפי הנעשה בשוקי חו"ל - אך היא צפויה להיות חיובית

הכלכלנים בסקירתם השבועית על שוק ההון: "השפעות משבר הסאבפריים טרם חלפו ועל כן הרגישות עודנה גבוהה" * "הרבעון האחרון של השנה ידוע לרוב בתשואתו החיובית"

כלכלני בנק לאומי ממשיכים גם השבוע להחזיק בדעה כי "בטווח הקצר מגמת המסחר צפויה להמשיך ולהיקבע בהתאם למגמת המסחר בחו"ל, תוך שהם מדגישים כי "להערכתנו צפויה מגמה חיובית", אך באותה נשימה מזהירים כי "השפעות משבר הסאבפריים טרם חלפו ועל כן הרגישות עודנה גבוהה".

בתום שבוע מסחר תנודתי באחד העם, הכלכלים בבנק לאומי מדגישים את האירועים הבולטים השבוע בשוק, כדוגמת המשך גל הרכישות והמיזוגים (עסקת אסם-מטרנה), התחממות מאבק השליטה באורמת והמשך פרסום אזהרות הרווח לרבעון השלישי, כשהפעם היה זה תורה של הפניקס שתספוג הפסד רבעוני בעקבות עליית מדד המחירים לצרכן ברבעון השלישי והירידות בשוק ההון.

בניגוד לגמגום של חברות הביטוח המזהירות, בלאומי מציינים לחיוב את הביצועים של מניות הטכנולוגיה. לדברי הכלכלנים, "בניגוד לאזהרות הרווח ובדומה למגמה בעולם, הציגו השבוע חברות הטכנולוגיה המקומיות תוצאות מצויינות ואף העלו את תחזיות הצמיחה לשנת 2007 כולה. כך הכתה צ'ק פוינט את תחזיות האנליסטים... אלדין עקפה גם היא את התחזיות ורשמה הכנסות שיא עם עלייה של כ-24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד; חברה נוספת שהצליחה לעקוף את התחזיות היא סרגון שהציגה גידול חד במרבית הסעיפים וזינוק של כ-138% ברווח הנקי לעומת הרבעון השלישי ב-2006 וכן גם היא העלתה את תחזיותיה לשנת 2007".

בלאומי מסכמים כי "הרבעון האחרון של השנה ידוע לרוב בתשואתו החיובית. להערכתנו, בשל משבר האשראי שפקד את העולם וצפוי להשפיע על ביצועי הפירמות ובשל מחירי השיא של חומרי הגלם, ברבעון זה צפויות התשואות להיות מתונות יותר. עם זאת, במידה ותופחת הריבית בארה"ב בשבוע הבא, צפויים השווקים בעולם ובארץ להגיב בעליות שערים".