כלכלני בנק הפועלים: הסיכון העיקרי לשווקים הוא האטה עולמית והתנפצות הבועה הסינית

הכלכלנים: "אנו סבורים כי רמת התנודתיות בשוק המניות בתל אביב תמשיך להיות גבוהה גם בטווח הקרוב, כשאת המגמה הכללית יקבעו הנתונים הכלכליים שיפורסמו בארה"ב"

כלכלני בנק הפועלים מסכמים שבוע תנודתי בבורסה של ת"א, ומאמינים כי ההמשך לא צפוי להיות תנודתי פחות. "חזרתה של התנודתיות העזה, המאפיינת את שוק ההון האמריקני, לאחר רצף נכבד של ימי עליות ותיקונים, השיבה את התנודתיות לכלל שוקי ההון בעולם, ובהם גם שוק ההון המקומי. השפעתו הרבה של השוק האמריקני על השוק המקומי הודגמה גם השבוע, ואנו סבורים כי רמת התנודתיות בשוק המניות בתל אביב תמשיך להיות גבוהה גם בטווח הקרוב, כשאת המגמה הכללית יקבעו הנתונים הכלכליים, שיפורסמו בארה"ב", אומרים הכלכלנים בסקירתם השבועית על שוק ההון המקומי.

לטענת הכלכלנים, "לזכות שוק המניות המקומי עומדים אינדיקטורים, המלמדים כי הוא נמצא במקום נוח יחסית: רמות המכפילים סבירות; צפי לדוחות כספיים מעורבים עם נטייה חיובית (למרות הצפי לגידול בהוצאות המימון של חלק מהחברות הרבעון); וצפי להמשך צמיחה בכלכלה המקומית.

"מנגד, קיים עדיין הסיכון העיקרי והוא החשש מפני האטה כלכלית גלובלית (כתוצאה ממשבר אשראי גלובלי). איומים נוספים שעלולים להעיב על שוק המניות המקומי הינם: מחיר הנפט, זעזועים גיאופוליטיים במזרח התיכון והתפוצצות ה"בועה הסינית".

הכלכלנים מזהירים כי עונת הדוחות הכספיים בפתח וחברות רבות ייפגעו מעליית מדד המחירים לצרכן ברבעון החולף, כפי שהזהירו כבר חברות בשוק. עם זאת, בבנק הפועלים מדגישים כי "מרבית ההערכות הן כי שיעורי עליית המדד ברבעון הינם חריגים וכי מדדי החודשים הקרובים יהיו נמוכים ואף שליליים, כך שהשפעת המדד לא צפויה לחזור ברבעונים הבאים".

באשר להחלטת הריבית בישראל ביום שני, הכלכלנים מיישרים קו עם הקונצנזוס ומאמינים כי זו תיוותר ללא שינוי ברמה של 4%. בשורה התחתונה, האנליסטים ממליצים למשקיעים להתמקד במניות גדולות על מנת להתאים את תיק ההשקעות שלהם לסיכונים האמורים.