דוד בועז וחברת לאוקורד השקעות תובעים 13 מיליון שקל מלהמן ברדרס

בועז, לשעבר הממונה על התקציבים באוצר, טוען להפרת הסכם לשיווק וניהול קרן של קרנות גידור בישראל

חברת לאוקורד השקעות אלטרנטיביות ואיש העסקים דוד בועז, לשעבר הממונה על התקציבים באוצר, אחד ממנהלי ובעלי השליטה בחברה, הגישו לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 13.3 מיליון שקל נגד שתי חברות הנמנות עם קבוצת להמן ברודרס, בית השקעות בינלאומי שמקום מושבו בניו יורק. זאת, בטענה להפרת הסכם לשיווק וניהול קרן של קרנות גידור בישראל.

לפי כתב התביעה, לאוקורד התקשרה עם הנתבעות בהסכם ניהול השקעות, במסגרתו הוסכם על הקמת קרן של קרנות גידור וגיוס השקעות ממשקיעים ישראלים, כשעיקר ניהול השקעות הקרן יבוצע על-ידי הנתבעות. לאוקורד מציינת כי לפי מצגיהן השיווקיים של הנתבעות, היקף הכספים המנוהלים על ידיהן בקרנות של קרנות גידור מגיע ליותר מ-3 מיליארד דולר.

בכתב התביעה מצויין כי תפקידו של בועז היה מרכזי במיזם המשותף, וכי מאמצי לאוקורד בשיווק הקרן צלחו, ומשקיעים נכבדים הודיעו על כוונתם להשקיע בקרן. ואולם, נטען כי ערב קיום הכנס הגדול, שאמור היה לסיים את גיוס המשקיעים בקרן, התגלה כי הנתבעות פעלו - בתחרות לא הוגנת ובניגוד מוחלט להסכמות - לשיווק מקביל בישראל של קרנות ממוצריהן, תוך עשיית שימוש במידע סודי שמסרה להן לאוקורד.

התובעים טוענים כי בכך גרמו הנתבעות להתמוטטות הקרן של לאוקורד ול"מוות בעריסה" שלה והסבו להם נזקים גדולים, בעיקר בגין מניעת רווחים של פעילות הקרן. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 2559/07).