ארה"ב מסכימה לסייע לישראל בסיכול פשיעת מחשב

לקראת חנוכת הרשות להגנה על עדים בישראל, נפגש השר לבטחון פנים, אבי דיכטר, עם ראש היחידה המקבילה בשירות המרשלים בארה"ב

ארה"ב מוכנה עקרונית לסייע לישראל בסיכול פשיעת מחשב ולחלוק עמה טכנולוגיות ונהלים בתחום זה. כך אמר מייקל צ'רטוף, השר לביטחון פנים של ארה"ב, לעמיתו הישראלי, אבי דיכטר, בפגישה בוושינגטון.

דיכטר עמד לחזור אמש (ד') לישראל כתום חמישה ימי פגישות עם ראשי רשויות ביטחוניות ומשטרתיות בקנדה ובארה"ב.

בפגישה עם צ'רטוף ביקש דיכטר, שארה"ב תחלוק עם ישראל את נסיונה העשיר במאבק נגד פשיעת מחשבים. ארה"ב מובילה את המאבק נגד פושעים מקוונים, בתחום הכלכלי ובתחום הביטחוני, וישראל שואפת לאמץ טכנולוגיות עדכניות במאמץ לדכא ניצני פשיעה זו. צ'רטוף ציין, כי היענותו העקרונית לבקשה הישראלית מותנית בדיון פרטני על טכנולוגיות שונות.

צ'רטוף הציע לחלוק עם ישראל לקחים שהופקו מתרגיל להתמודדות עם מצבים של הפעלת נשק בלתי קונוונציונלי שנערך באחרונה באורגון.

דיכטר נפגש גם עם ראש המחלקה להגנת עדים בשירות המרשלים של ארה"ב, שמשמשת כחונכת של הרשות הישראלית להגנה על עדים. הרשות תחל לפעול בתחילת 2008 במטרה לשפר את יכולות האכיפה של המשטרה מול הפשע המאורגן, שחיתות רמת-דרג וצורות פשיעה חמורות אחרות. היא תופעל במתכונת המחלקה המקבילה בשירות המרשלים.

הרעיון להקים מערכת ממוסדת שתמנע תופעות של חיסול עדים או הפחדתם הועלה בישראל לפני יותר משנה שנה, בעקבות חיסול כמה עדים שנרצחו למרות שהיו כלואים במתקנים של שירות בתי-הסוהר. בראש הרשות יעמוד אריה ליבנה, לשעבר מנהל מרחב בשב"כ וראש אגף האבטחה בשירות.